از مصالحه با تل آویو خبری نیست

۰۹ دی ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۹۱۰۹۰۲ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه ترکیه اخبار مبنی بر عقب نشینی آنکارا از مخالفت با حضور رژیم صهیونیستی در مانورهای ناتو را رد کرد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: استقرار موشک های پاتریوت ناتو در مرزهای سوریه - ترکیه هیچ ارتباطی با حضور اسرائیل در مانورهای ناتو ندارد. آنهایی که چنین ادعاهایی دارند نمی دانند که ائتلاف ناتو چگونه فعالیت می کند.

وی همچنین با انتقاد از برخی گزارش ها که باعث منحرف شدن اذهان عمومی شده گفت که برخی تمایل دارند باعث سایه افکنی بر موفقیت های دیپلماتیک ترکیه شوند.هفته گذشته رسانه های رژیم صهیونیستی و ترکیه گزارش دادند که این رژیم در فعالیت های بزرگ نظامی ناتو از جمله مانورهای مشترک در سال 2013 میلادی شرکت خواهد کرد اما در برخی از مانورها محدودیت حضور دارد.مقام های هر دو طرف این تصمیم از سوی ناتو را به مثابه پیروزی در مقابل دیگری اعلام کرده اند.روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از کشته شدن هشت شهروند ترکیه ای و یک آمریکایی ترکیه ای تبار در حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی غزه (1) در مه سال 2010 به سردی گرویده است.


دولت آنکارا از آن زمان خواهان عذرخواهی رسمی تل آویو است که تاکنون این عذرخواهی صورت نگرفته است. همچنین از آن زمان تاکنون دولت ترکیه متعهد شده تا از تمام فرصت ها و از کانال های بین المللی برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی استفاده کند.


رسانه های رژیم صهیونیستی اوایل هفته گذشته مدعی شدند که رضایت ترکیه برای حضور این رژیم در تعداد محدودی از برنامه های ناتو در نتیجه مصالحه و سازش است.


یکی از منابع رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود مدعی شد که این مصالحه میان دو طرف پس از آنکه ترکیه و ناتو بر سر استقرار سامانه های دفاع موشکی پاتریوت موافقت کردند، صورت گرفته است.


احمد داوود اوغلو با رد این گزارش ها، اعلام کرد که رسانه های رژیم صهیونیستی رهبری پخش شایعات درخصوص عقب نشینی آنکارا از موضعش در قبال حضور اسرائیل در مانورهای ناتو را هدایت کرده اند.


وی همچنین از برخی از رسانه های خبری ترکیه هم که به جای تکیه بر اظهارات مقام های ترکیه ای بر گزارش های رسانه های رژیم صهیونیستی تکیه دارند، شکایت و انتقاد کرد.وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه از استقرار سامانه های دفاع موشکی پاتریوت در منطقه مرزی ترکیه با سوریه و برای مقابله با احتمال حمله از سوی دمشق دفاع کرد.
 

کلید واژه ها: ترکیه رژیم صهیونیستی ناتو رسانه مانورهای


نظر شما :