دیدار مخفیانه نتانیاهو و پادشاه اردن

۰۸ دی ۱۳۹۱ | ۰۲:۱۳ کد : ۱۹۱۰۸۵۹ سرخط اخبار
المنار لبنان خبر داد: ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا به شکل سری سفری به اردن داشته و با ˈملک عبدالله دومˈ پادشاه این کشور در رابطه با مساله سوریه گفتگو کرده است.
 
به گزارش ایرنا از بیروت، بر اساس این گزارش که روز پنج شنبه منتشر شده، نتانیاهو با ملک عبدالله در رابطه با سلاح شیمیایی سوریه بحث و گفتگو کرده اما مشخص نیست که این سفر دقیقا چه زمانی صورت پذیرفته است.
 
در همین راستا ˈموشه یعالونˈ وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی بدون اینکه دیدار میان نتانیاهو و پادشاه اردن را تایید کند، تاکید کرد: اسراییل و اردن منافع مشترک بسیاری داشته و در رابطه با افزایش و تشدید بحران در سوریه نگران هستند.
 
روزنامه صهیونیستی ˈیدیعوت احرنوتˈ نیز در شماره روز پنجشنبه خود با تایید خبر دیدار این دو مقام اسرائیلی و اردنی نوشت: در این دیدار دو طرف نقشه های جغرافیایی در اختیار داشتند که از سوی دستگاه اطلاعاتی اردن در خصوص انبارهای سلاح های بیولوژیک سوریه تهیه شده است و آنها در این خصوص به گفتگو پرداختند.
 
این روزنامه با اشاره به اینکه مشخص نیست که رایزنی های رژیم صهیونیستی و اردن به چه نتیجه ای خواهد انجامید، افزود: اسراییل، اردن، ترکیه و لبنان تا لحظه آخر با پیامدهای تحولات سوریه دست و پنجه نرم می کنند.
 
روزنامه صهیونیستی ˈهاآرتصˈ نیز در این رابطه نوشت: دیدار میان نتانیاهو و ملک عبدالله چند هفته پیش به شکل کاملا سری در امان صورت گرفته و محور این دیدار مساله سوریه و فلسطین بوده است.

کلید واژه ها: سوریه اردن دیدار


نظر شما :