طرح شش ماده‌ای پادشاه اردن برای سوریه

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۹۱۵۳۹۸ سرخط اخبار

 یک منبع آگاه و نزدیک به دولت اردن اعلام کرد: پادشاه اردن امروز (جمعه) در دیدار با رئیس جمهوری آمریکا طرحی شش ماده ای برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه به اوباما ارائه می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الجزایری النهار الجدید، یک منبع آمریکایی نزدیک به دولت اردن اعلام کرد: ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن قرار است امروز در دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که در کاخ سفید انجام می شود، طرح شش ماده ای خود را در خصوص سوریه به وی ارائه دهد که در آن تاکید شده در صورت پایبند نبودن دمشق به مفاد این طرح کمک های تسلیحاتی به مخالفان ارائه خواهد شد.

این منبع اعلام کرد: در طرح ملک عبد الله دوم تاکید شده در صورت عدم پایبندی سوریه به این طرح، بلافاصله کمک تسلیحاتی در اختیار گروه های مخالف میانه رو در سوریه قرار داده می شود.

ملک عبدالله دوم در دیدار با جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز با وی در خصوص روابط دو جانبه، تحولات منطقه خاورمیانه و مساله سوریه گفت وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن هشدار نسبت به پیامدهای بحران سوریه خواهان حل و فصل سیاسی بحران شد.

ملک عبدالله دوم درباره تلاش ها برای تحقق روند صلح اسرائیل - فلسطین با استناد به راهکار تشکیل دو کشور نیز عنوان داشت: اقدامات آمریکا در حمایت از تلاشهای منطقه ای برای قانع کردن فلسطین و اسرائیل جهت بازگشت به میز مذاکرات اهمیت ویژه ای دارد.

قرار است پادشاه اردن علاوه بر دیدار با اعضای سنا و نمایندگان آمریکایی با اوباما نیز دیدار کند.

کلید واژه ها: دیدار سوریه اردن آمریکا دیدار با


نظر شما :