توسعه تحریم های اروپا علیه ایران

۰۲ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۲ کد : ۱۹۱۰۶۵۰ سرخط اخبار

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز جمعه با اعمال تحریم های جدید علیه ایران موافقت کرده و 18 شرکت و موسسه جدید و یک فرد دیگر را به لیست تحریم های اعمالی علیه ایران اضافه کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده، یک فرد و 18 موسسه که در فعالیت های هسته ای ایران مشارکت داشته یا از دولت ایران حمایت می کنند به لیست قبلی تحریم های اروپا در بلوکه کردن دارایی ها و منع سفر اضافه شدند.

با احتساب این تحریم، مجموع موسسات ایرانی که تحت تحریم اروپا قرار گرفته اند به 490 موسسه و مجموع شهروندان ایرانی که تحریم شده اند به 105 نفر رسیده است.

انتظار می رود اسامی موسسات و فرد تحریم شده در نشریه رسمی اتحادیه اروپا در روز شنبه منتشر شود.

بیانیه اتحادیه اروپا اعلام کرد: بلوک 27 کشور اروپایی با اعمال قانونی تحریم های مالی و تحریم تجاری جدیدتر علیه ایران که در نشست 15 اکتبر وزیران امور خارجه به تصویب رسید، موافقت کردند.

این تحریم ها بخش بانکی، دریانوردی و صادرات گاز ایران را هدف قرار داده است.

بسته تحریم های اکتبر اروپا علیه ایران شامل تراکنش های مالی میان بانک های ایرانی و اروپایی به جز موارد خاص می شود. همچنین این تحریم ها واردات گاز از ایران را نیز تحریم کرده است اگر چه که ایران صادرات گاز ناچیزی به اروپا دارد و عملا این تحریم نمادین بوده است.

فروش گرافیت، فلزات، تجهیزات دریانوردی و فناوری برای ساخت کشی نیز تحت تحریم های کشورهای اروپایی قرار گرفته اند. استفاده از تانکرهای نفتی اروپایی برای انتقال یا ذخیره سازی نفت ایران نیز تحت تحریم قرار گرفته اند.

کلید واژه ها: تحریم اروپا اروپایی


نظر شما :