اسرائیل: پیش بینی افزایش خرابکاری در برنامه هسته ای ایران

۲۹ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۲ کد : ۱۹۱۰۵۷۱ سرخط اخبار

در حالی که در مورد امکان توافق تهران و غرب در مورد برنامه هسته ای ایران در آینده نزدیک امیدواری بوجود آمده است اما اسرائیل همچنان تاکید می کند که اگر لازم شود آماده حمله نظامی به ایران است.
معاون نخست وزیر اسرائیل گفت: آمریکا تلاش هایش برای توقف برنامه هسته ای ایران را بعد پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری از سرگرفت. این تلاش ها آمادگی آمریکا برای حمله نظامی احتمالی به ایران را نیز در بر می گیرد.

به گزارش شفاف به نقل از رویترز، "موشه یعلون" افزود: همزمان با فشارهای اقتصادی بین المللی علیه تهران، حجم بیشتری از عملیات های خرابکارانه علیه فعالیت های هسته ای ایران در آینده روی خواهد داد.

معاون بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ادامه داد: بعضی وقت ها به دلیل ویروس ها، بدافزارهای رایانه ای و انفجارها، ازکارافتادگی هایی در برنامه هسته ای ایران روی می دهد.  ما به دلیل ترس از تلاش ایران برای عبور از خط قرمز هسته ای، به  صورت جدی، تحولات برنامه اتمی این کشور را رصد می کنیم.

یعلون روز سه شنبه در گفتگو با رادیو ارتش اسرائیل اضافه کرد: اسرائیل می دانست که  قبل از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا،  گامی برای توقف برنامه هسته ای ایران برداشته نمی شود اما پیش بینی می کرد تلاش های آمریکا بعد از انتخابات، از سر گرفته خواهد می شود و همین گونه هم شد.

معاون نخست وزیر اسرائیل در اظهارات خود به تماس های گروه 1+5 با ایران برای انجام مذاکرات جدید هسته ای و همزمان ادامه تحریم ها علیه تهران در کنار آمادگی های نظامی کشورها به ویژه آمریکا برای احتمال مراجعه اضطراری به گزینه نظامی علیه ایران استناد کرد.
رئیس سابق ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل در این مصاحبه به جزئیات این موضوع اشاره ای نکرد اما یک مقام دیگر اسرائیل به رویترز گفت: یعلون در سخنان خود به طور اساسی به حضور گسترده نظامی آمریکا در خلیج فارس اشاره کرده است.

یعلون که خود عضو حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است قبل از این در جدی بودن باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به مقابله با برنامه هسته ای ایران ابراز تردید کرده بود.

وی مهمترین کاندیدای تصدی پست وزیر دفاع در کابینه آینده اسرائیل نیز هست.

در حالی که در مورد امکان توافق تهران و غرب در مورد برنامه هسته ای ایران در آینده نزدیک امیدواری بوجود آمده است اما اسرائیل همچنان تاکید می کند که اگر لازم شود آماده حمله نظامی به ایران است.

گروه 1+5  متشکل از آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس و آلمان هفته گذشته ابراز امیدواری کرد به زودی در مورد زمان و مکان مذاکرات جدید با ایران به توافق برسد. برخی مقامات غربی پیش بینی می کردند این مذاکرات در ماه جاری میلادی برگزار شود اما هم اکنون احتمال برگزاری این مذاکرات در ژانویه بیشتر شده است.

غرب با متهم کردن ایران به تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای از آن می خواهد غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را متوقف کند اما ایران با رد این ادعا تاکید دارد برای تامین سوخت هسته ای راکتور تحقیقاتی تهران به غنی سازی 20 درصدی اورانیوم نیاز دارد.

کلید واژه ها: اسرائیل آمریکا برنامه هسته برنامه هسته ای ایران مذاکرات نخست وزیر وزیر اسرائیل نخست وزیر اسرائیل


نظر شما :