طرفدار مذاکره با حماس،ایران دوست و یهودستیز

مردی که اسرائیلی ها را ترساند

۲۸ آذر ۱۳۹۱ | ۲۲:۰۷ کد : ۱۹۱۰۵۱۹ اخبار اصلی آمریکا
سابقه سیاسی چاک هگل در مخالفت با سیاست های رژیم صهیونیستی، نزدیکی به حماس و دمیدن در شیپور حذر از جنگ او را نزد تندروهای امریکایی بدنام کرده است
مردی که اسرائیلی ها را ترساند

دیپلماسی ایرانی: در این هفته تعدادی از یهودیان و حامیان اسرائیل در توئیتر و وبلاگ هایشان، از احتمال انتخاب سناتور سابق چاک هگل به عنوان وزیر دفاع ابراز نگرانی کرده و به شدت از این جمهوری خواه اهل نبراسکا انتقاد کردند. یک مشاور ارشد جمهوری خواه به ویکلی استاندارد می گوید : ما باید به تمام آمریکایی ها بگوییم که وی یک ضد یهود است .هگل به وضوح معتقد است که یک لابی نابکار یهودی به طور مخفیانه سیاست خارجی ایالات متحده را کنترل می کند.این بدترین نوع احساسات ضدیهودی است که وجود دارد.

تایمز اسرائیل گزارش می دهد :نامزدی هگل موجب نگرانی حامیان اسرائیل است.آنها از موضع وی نسبت به دولت( رژیم) یهودی انتقاد دارند. این روزنامه انگلیسی زبان اسرائیلی، به موضع هگل در رابطه با جنگ دوم با لبنان در سال 2006، و توافق اسرائیل با یاسر عرفات،رهبر سابق فلسطینی اشاره می کند.

یکی از حامیان ارشد اسرائیل به دیلی بیست می گوید :جامعه  حامیان اسرائیل،نامزدی هیل را به منزله ی یک چراغ منفی می بینند.عملکرد وی در دشمنی با اسرائیل منحصر به فرد است.  روز پنجشنبه گزارش شد که هگل، محتمل ترین گزینه برای پنتاگون است.هگل به واسطه اظهاراتی که در گذشته درباره ی ایران و اسرائیل داشته، مورد حملات تعدادی از محافظه کاران و جوامع یهودی قرار گرفته است.

مورتون کلاین رئیس یک سازمان یهودی آمریکایی به روزنامه آلگماینر گفت «هگل یکی از خصمانه ترین منتقدان اسرائیل در سنا تاکنون می باشد.همچنین در یک وبلاگ اسرائیلی خبری با این عنوان نوشته شد :خبر بد برای اسرائیل : اوباما، هگل را برای وزارت دفاع درنظر گرفته است.

در سال 2006، هگل نوشتن نامه به اتحادیه اروپا مبنی بر درخواست از اتحادیه به منظور تروریست شناختن حزب الله را رد کرد.همچنین در سال 2000،هگل یکی از چهار سناتوری بود که از امضا کردن نامه ی سنا مبنی بر حمایت از اسرائیل،خودداری کرد و در سال 2005 از امضای نامه ای به بوش مبنی بر تحت فشار قرار دادن تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحریم و جلوگیری از شرکت گروه های تروریستی در انتخابات، سرباز زد.

فیلیپ کلاین محافظه کار از واشینگتن اگزمینر، نظر خودش را در این رابطه توئیت کرده است :هگل یکی از شدیدترین سناتورهای ضدیهودی در تاریخ مدرن می باشد. و برای دولت اوباما بسیار مناسب است. محافظه کاران جنگ طلب عقیده دارند،آنهایی که از هگل حمایت می کنند،رویکردی انتقادی به اسرائیل دارند.

جیمی وینشتاین از دیلی کالر،هگل را در کنار پروفسور استفن والت از هاروارد که نویسنده ی کتاب جنجالی «لابی اسرائیل» و مایکل شوئر و لورت به عنوان ستارگان ضد اسرائیل قرار می دهد. پاملا گلر محافظه کار هم در وبلاگش این عنوان را انتخاب کرد «یک دشمن یهود در وزارت دفاع؟»

هگل همچنین در موضع گیری هایش علیه  ایران که برنامه ی هسته ای آن  مورد انتقاد اسرائیل و ایالات متحده است نیز چندان دل مخالفان ایران را نبرده است. وی به گزارش سایت محافظه کار واشنگتن فیری بیکن ،  عضو هیأت مدیره ی بانکی است که به نقض تحریم های ایالات متحده علیه ایران متهم است.

جکسون دیل مقاله نویس روابط خارجی از واشینگتن  پست،تعدادی از نظرات هگل را درباره ی خاورمیانه توئیت کرد که بعضی از آنها مورد توجه محافظه کاران قرار گرفت :هگل در سال های 2004،2007 و 2008 به لایحه ی تحریم ایران رأی منفی داد.در سال 2009، وی به اوباما پیشنهاد داد که با حماس مذاکره مستقیم انجام دهد. هیگل بعد از دیدار با حافظ اسد گفته بود، صلح از طریق توافق با مردم به دست می آید.همچنین وی به لایحه ی موسوم به پاسخگویی سوریه رأی نداد»

پل میرنگوف از پاورلاین،که از کناره گیری رایس راضی بود گفت : از سوی  دیگر،اگر هگل به وزارت دفاع برسد،کاخ سفید شخص دیگری را به جای رایس پیدا می کند که در تلویزیون درباره ی بنغازی صحبت کند.

بعضی از محافظه کاران از هگل حمایت می کنند درحالی که وی در سال 2008 از باراک اوباما حمایت کرده بود. جان ویور که یکی از کهنه سربازان جمهوری خواه است و در کمپین جان مک کین هم حضور داشت می گوید :هگل وزیر دفاع موفقی خواهد شد.انتخاب وی مایه خوش شانسی کشور خواهد بود.

دنیل لاریسون، ارزیابی دوگانه ای از هگل داشته  ولی به نسبت دیگر محافظه کاران رویکرد مثبتی دارد: مزیت هگل این است که به نسبت دیگر جمهوری خواهان کنگره،تمایل کمتری نسبت به مداخله گرایی در خارج از کشور دارد و به عنوان یک کهنه سرباز هرگز هزینه مداخله نظامی را دست کم نمی گیرد. و عیب وی این است که زمانی که در سنا بود با جنگ های جدید مخالفت نکرده بود.

جاشوا کیتینگ از فارن پالیسی معتقد است که موضع هگل در رابطه با ایران همسو با نظرات دولت اوباما است : هگل در سال های ریاست جمهوری بوش موافق مذاکره مستقیم با ایران بود،همان طور که اوباما با آن موافق بود.هم اکنون وی عقیده دارد که ایران دارای سلاح هسته ای، یک تهدید جدی است ولی برخلاف جمهوری خواهان، از عواقب حمله ی نظامی آگاه است همان طور که اوباما و پانه تا از هزینه های آن آگاه هستند.

نویسنده : کیتی گلوئک / منبع : پولیتیکو

کلید واژه ها: هیگل اسرائیل اوباما


نظر شما :