تأکید سفرای اروپایی بر حل سیاسی بحران سوریه در دیدار با سفیر ایران

۲۲ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۱ کد : ۱۹۱۰۲۸۰ سرخط اخبار

سفیران نروژ، ایتالیا، رومانی و یونان در دیدارهای جداگانه با سفیر کشورمان در لبنان، بر ضرورت تمرکز بر یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آوین آس، سفیر نروژ در لبنان در ملاقات روز سه شنبه 21 آذرماه با غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان که در محل سفارت کشورمان صورت گرفت، ضمن ابراز نگرانی از اعمال خشونت آمیز گروه های افراطی در سوریه، ابراز امیدواری کرد که با کمک ایران، هرچه زودتر راه برون رفت از این بحران عملی شود.

جوزفی مورابیتو، سفیر ایتالیا در لبنان نیز در دیدار سفیر کشورمان با وی، تصریح کرد: ایتالیا تنها راه متصور برای حل بحران سوریه را راه حل سیاسی و جلوگیری از ورود نیرو و سلاح از خارج سوریه می داند.

وی با تأکید بر نقش قدرت های منطقه یی در حل مسائل منطقه، تلاش همگانی برای حفظ ثبات در لبنان را ضروری قلمداد کرد.

هم چنین دانیال تاناس، سفیر رومانی در لبنان در تبادل نظر با رکن آبادی پیرامون اوضاع جاری منطقه با تأکید بر ضرورت توقف خشونت در سوریه و چاره جویی از مسیر گفت وگو، آمادگی کشورش برای ایفای نقش مثبت در این راستا را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، کاترین بورا، سفیر یونان در لبنان نیز در ملاقاتی با سفیر کشورمان، ضمن ابراز امیدواری به برقراری آرامش در سوریه، ثبات و امنیت لبنان را برای تمام منطقه مهم توصیف کرد.

سفیر کشورمان نیز در دیدار با همتایان اروپایی خود، با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران جهت برقراری نشست گفت وگوهای ملی سوریه و دستیابی به توافق سیاسی از مسیر گفت وگو، اولین گام عملی جهت حل سیاسی این بحران را توقف حمایت های مالی و تسلیحاتی از گروه های تروریستی مسلح در سوریه و پذیرش آراء اکثریت مردمی سوریه بر اساس انتخابات سالم توصیف کرد.

کلید واژه ها: سوریه لبنان سفیر سیاسی بحران


نظر شما :