هشدار مک کین: مصر به ایرانی دیگر تبدیل می شود

۰۷ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۴۴ کد : ۱۹۰۹۶۴۹ سرخط اخبار

جان مک کین کاندیدای جمهوی خواهان در انتخابات ریاست جمهوری گذشته آمریکا درباره تبدیل مصر به ایرانی دیگر هشدار داد.

به گزارش عصر ایران، سناتور برجسته جهوری خواه در کنگره آمریکا با هشدار درباره شرایط مصر درباره قرار گرفتن این کشور در وضعیتی شبیه به آنچه که منجر به ایجاد حکومت فعلی ایران شد هشدار داد.

وی در این باره به شبکه فاکس نیوز گفت: من از تاثیرات سقوط دموکراسی در مصر نگرانم. محمد مرسی رئیس جمهور فعلی مصر با صدور دستور ممنوعیت شکایت قضایی از احکام رئیس جمهور،، دچار اشتباه بزرگی شد. این اقدام باعث شد تا ناآرامی دوباره به خیابان ها بازگردد و مصر در معرض کودتایی قرار بگیرد که ارتش یا اسلامگرایان آن را انجام خواهند داد. با سناریو ادامه بی ثباتی در مصر روبه رو خواهیم شد.

مک کین دستورات جدید مرسی را سیطره رئیس جمهور مصر بر تمامی بخش های حکومت توصیف کرد و از دولت آمریکا خواست نسبت به تحولات مصر واکنش صریح نشان دهد.

او گفت: اوباما باید به مرسی بگوید که تصمیمات اخیر وی غیرقابل قبول هستند. اوباما باید به این دلیل مرسی را توبیخ کند.

مرسی روز چهارشنبه گذشته با صدور قوانین جدیدی، نقض قضایی دستورات رئیس جمهور مصر تا زمان تدوین قانون اساسی جدید این کشور را ممنوع اعلام کرد. براساس این حکم، دادگاه ها نمی توانند احکامی را برای انحلال مجلس سنا یا شورای تدوین قانون اساسی مصر صادر کنند.

وی در عین حال از رئیس جمهور مصر برای اقداماتی که منتهی به برقراری آتش بس در غزه شد تشکر اما پیش بینی کرد جنبش حماس در چند ماه آینده با حمایت ایرانی ها، به آزمایش اسرائیل ادامه می دهد.

مک کین همچنین با اشاره به اینکه سانترفیوژهای غنی سازی اورانیوم همچنان در ایران فعال هستند و این کشور به غزه موشک ارسال می کند گفت: ایران تا هنگامی که هزینه نپردازد به این رفتار خود ادامه می دهد.

این سناتور جمهوری خواه اضافه کرد که آمریکا باید استراتژی را برای مقابله با آنچه که او "تهدید ایران برای صلح و ثبات در همه جای جهان " توصیف کرد تدوین کند.

کلید واژه ها: مصر مرسی آمریکا


نظر شما :