قطر دست تونسی ها را هم گرفت

۰۱ آذر ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۹۰۹۴۳۹ سرخط اخبار

وزارت دفاع تونس اعلام کرد که این کشور پیش‌نویس معاهده نظامی را با قطر امضا کرده که بر اساس آن سطح همکاری‌های نظامی دو کشور افزایش خواهد یافت.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری لبنان الان، وزارت دفاع تونس با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که عبدالکریم الزبیدی، وزیر دفاع تونس و حمد بن علی العطیة، رئیس ستاد مشترک ارتش قطر پیش نویس پروتکلی را به امضا رسانده‌اند که بر اساس آن همکاری‌های نظامی میان دو کشور در همه زمینه‌ها گسترش می‌یابد.


در این بیانیه آمده است: برای اولین بار گروهی از نظامیان تونس برای مشارکت در رزمایش "شاهین ,وحشی 3" به قطر اعزام می‌شوند.

این رزمایش در دوحه، پایتخت قطر سازماندهی و برنامه‌ریزی شده و جمعی از نیروهای مسلح کشورهای عربی و غیر عربی در آن مشارکت خواهد داشت.


همچنین خبرگزاری تونس اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور که در حال حاضر و به دعوت حمد علی العطیة در قطر است، مذاکراتی را نیز با تمیم بن حمد آل ثانی، ولیعهد قطر انجام داده که جزئیات آن فاش نشده است.

خبرگزاری تونس نیز اعلام کرد: وزارت کشور تونس روز سه شنبه گذشته هدیه‌ای را از دولت قطر دریافت کرده که شامل 76 خودرو از جمله 13 جیپ نظامی و 8 ماشین آتش نشانی است.
 

کلید واژه ها: قطر تونس


نظر شما :