لاوروف: فشار به سوریه برای تغییر خاورمیانه است

۰۳ آبان ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۹ کد : ۱۹۰۸۳۱۶ سرخط اخبار

ه گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «سانا»، «سرگئی لاوروف» گفت: اکثریت مردم سوریه از رئیس جمهور بشار اسد حمایت می کنند.

وی افزود: بشار اسد ضامن امنیت گروه های اقلیت در سوریه است که به مدت صدها سال در این کشور زندگی کرده اند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: دول اروپایی اذعان دارند که بیش از یک سوم ملت سوریه از رئیس جمهور اسد حمایت می کنند زیرا وی اجازه نخواهد داد سوریه به کشوری تبدیل شود که اقلیت ها نتوانند در کنار سایر هموطنان خود زندگی کنند.

وی همچنین اظهار داشت: اتهامات وارده به دولت سوریه و بشار اسد صرفاً پوششی از یک بازی ژئوپلیتیکی بزرگ با هدف تغییر نقشه خاورمیانه است.

لاوروف با تاکید بر ضرورت تعهد کشورها به بیانیه ژنو گفت: اصول بیانیه ژنو توافق ساده ای است که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

وی همچنین یادآور شد: سوریه موافقت خود را با این بیانیه اعلام کرده است و حالا توپ در زمین گروه های معارض افتاده است.

لاوروف افزود فرایند تبدیل نقشه خاورمیانه در دست اجرا است و بازیگران خارجی مختلف در تلاش هستند تا جاپاهای ئوپلتیک خودشان را مستحکم کنند.

لاوروف تاکید کرد: «بسیاری از این نیروهای خارجی بیشتر ایران را در نظر دارند تا سوریه».

لاوروف گفت موضع روسیه این است که هر تحولی در سوریه باید انعکاس خواست مردم این کشور باشد.

وی گفت: «اینکه مردم در خاورمیانه و شمال آفریقا یا در هر جای دیگر جهان بخواهند زندگی بهتری داشته باشند و درکشور خودشان شهروندانی مورد احترام باشند، کاملاً طبیعی است و ما با تمام قوا از این آرمان ها حمایت می کنیم».

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «بشار اسد برای اقلیت های ملی، از جمله مسیحی ها که قرن هاست داخل سوریه زندگی می کنند، تضمین کننده امنیت بوده است».

وی گفت، دلیل این موضوع ساده است زیرا مردم سوریه می دانند او تنها کسی است که می تواند از سقوط سوریه به ورطه گردابی که در آن اقلیت ها نمی توانند زندگی کنند و یا وجود داشته باشند، جلوگیری کنند.

وزیر خارجه روسیه در پایان اعلام کرد: «اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه سازمان ملل هفته آینده با هدف رایزنی با مقامات روسیه به مسکو سفر می کند.

کلید واژه ها: سوریه روسیه زندگی اقلیت


نظر شما :