آخرین اخبار از لبنان

۰۱ آبان ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۰ کد : ۱۹۰۸۲۴۴ سرخط اخبار

درگیری در بیروت و طرابلس پس از پایان مراسم تشییع "وسام الحسن"، یک کشته و 19 زخمی در این درگیری و محاصره مراکز دولتی در بیروت توسط نیروهای امنیتی از آخرین اخبار لبنان به شمار می رود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، برخی مناطق بیروت شب گذشته پس از پایان مراسم تشییع وسام الحسن رئیس سابق بخش امنیت اطلاعات داخلی لبنان شاهد درگیری بود.

در این درگیری افراد مسلح که گفته می شود وابسته به جریان 14 مارس هستند به مراکز دولتی بیروت حمله ور شدند و به سوی مردم تیراندازی می کردند.

افراد مسلح سعی داشتند به دفتر نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان حمله ور شوند. جریان 14 مارس و طرفداران آنها سوریه را مسئول ترور وسام الحسن می دانند و از میقاتی می خواهند که از سمت خود استعفا کند.

نیروهای امنیتی لبنان برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور و تیراندازی استفاده می کردند. بر اثر حمله افراد مسلح به مناطق مختلف بیروت و همچنین طرابلس واقع در شمال لبنان دستکم یک کودک دختر 9 ساله کشته و چندین نفر زخمی شدند.

آمار دقیق زخمی ها مشخص نیست اما برخی رسانه ها و شبکه های تلویزیونی تعداد زخمی ها را بالغ بر 19 نفر اعلام کرده اند.

الجزیره نیز گزارش داد که هم اکنون آرامش در لبنان برقرار است و نیروهای ارتش این کشور مراکز دولتی در مرکز بیروت را تحت محاصره امنیتی خود قرار داده اند.

علاوه بر دخالت نیروهای امنیتی، برخی سران 14 مارس از جمله سعد الحریری از طرفداران خود خواستند که خیابان ها را ترک کنند و به منازل بازگردند.

 


نظر شما :