ادعای پاریس علیه دمشق

سوریه از بمب های خوشه ای استفاده می کند

۲۶ مهر ۱۳۹۱ | ۱۸:۲۸ کد : ۱۹۰۸۰۹۳ سرخط اخبار

در راستای جنگ روانی و تشدید فشارهای سیاسی علیه نظام سوریه، وزیر امور خارجه فرانسه امروز در ادعایی دولت سوریه را متهم به استفاده از بمب های خوشه ای کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه امروز مدعی استفاده از بمب های خوشه ای توسط دولت سوریه شد.

وزیر امور خارجه فرانسه طی نشستی با نمایندگان کمیته های محلی غیرنظامیان که اداره مناطق آزادشده شمال سوریه را بر عهده دارند، اعلام کرد: «طی ماه های اخیر، رژیم سوریه با استفاده از جنگنده های میگ (MIG)، پرتاب بشکه های مملو از تی ان تی و بدتر از همه استفاده از بمب های خوشه ای، وارد مرحله جدیدی از خشونت ها شده است.»

فابیوس همچنین گفت: نمایندگان حدود 20 کشور و سازمان غیردولتی در نشست وزارت خارجه فرانسه که به بررسی تمامی روش های حمایت از مردم سوریه اختصاص دارد، شرکت می کنند.

ادعای فرانسه در حالی صورت می گیرد که فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه ای که تلویزیون رسمی کشور آن را پخش کرد، اعلام کرد که گزارش هایی که اخیرا درباره متهم کردن ارتش درخصوص استفاده از بمب های خوشه ای علیه غیرنظامیان منتشر شده، نوعی گمراهی رسانه ای با هدف منحرف کردن افکار عمومی از اقدامات تروریستی و جنایت هایی است که گروهک های تروریستی مسلح علیه کشور و شهروندان انجام می دهند.

در این بیانیه آمده است: چنین بمب هایی را ارتش سوریه در اختیار ندارد و ما تأکید می کنیم که چنین اخباری عاری از صحت است و در چارچوب گمراه سازی رسانه ای است.

شبکه سعودی «العربیه» پیشتر در اقدامی با انتشار تصاویری از یکی از بمب های خوشه ای رژیم صهیونیستی که در جریان حمله سال 2006 این رژیم علیه مردم لبنان استفاده شد، ادعا کرد سوریه این بمب ها را علیه افراد مسلح استفاده می کند.

کلید واژه ها: سوریه فرانسه


نظر شما :