در پاکستان چه خبر است آقای لاوروف؟

۱۳ مهر ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۰ کد : ۱۹۰۷۵۶۶ سرخط اخبار

 فارس: در حالی که «سرگئی لاوروف» امروز در اسلام آباد با سران پاکستانی ملاقات می کند، مقامات اسلام آباد همچنان در تلاش برای برنامه ریزی مجدد سفر رئیس جمهور روسیه به این کشور هستند. لاوروف امروز به دیدار مقامات اسلام آباد می رود/ تلاش برای برنامه ریزی دوباره سفر «پوتین»به گفته «معظم علی خان» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، لاوروف در این سفر 2 روزه با «حنا ربانی» وزیر خارجه پاکستان دیدار و درباره موضوعات مختلف از جمله همکاری های اقتصادی 2 کشور تا موضوع افغانستان با وی گفت وگو می کند.

وی همچنین قرار است با «راجا پرویز اشرف» نخست وزیر پاکستان نیز دیدار کرده و احتمالاً نیز ملاقاتی با «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور خواهد داشت.

همزمان با سفر لاوروف به روسیه، ژنرال«اشفاق کیانی» فرمانده ارتش پاکستان نیز عازم مسکو شد.

سفر لاوروف به پاکستان در حالی انجام می شود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چند روز پیش به طور ناگهانی سفر از پیش برنامه ریزی شده خود به اسلام آباد را لغو کرد.

وی قرار بود برای دیدار با مقامات اسلام آباد و شرکت در نشست چهارجانبه افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و روسیه، 11 و 12 مهر عازم پاکستان شود که این برنامه به دلایل نامعلومی لغو شد.

با این حال، «ضمیر کابولوف» نماینده پوتین در امور افغانستان و پاکستان، عدم پیشرفت پروژه ها و توافقنامه های اقتصادی پاکستان و روسیه را از دلایل لغو این سفر عنوان کرد.

در همین حال، یک مقام ارشد وزارت خارجه پاکستان در گفت وگو با پایگاه خبری «تریبون» پاکستان، از تلاش اسلام آباد برای تعیین برنامه مجدد سفر پوتین به این کشور خبر داد.

به گفته وی، اسلام آباد همچنان در حال فشار آوردن به مسکو برای تعیین هر چه سریع تر زمان سفر پوتین به پاکستان، که اولین سفر رئیس دولت روسیه به پاکستان پس از شش دهه محسوب می شود، است.

به گزارش این منبع، افزایش همکاری ها بین این 2 رقیب سابق در زمان جنگ سرد، به دقت توسط آمریکا رصد می شود و حتی برخی مقامات پاکستانی بر این باورند که آمریکا که نگران احیای دوباره رابطه این 2 کشور است، در لغو سفر پوتین به پاکستان نقش داشته است.


نظر شما :