واکنش کلینتون به حمله سوریه به ترکیه

۱۳ مهر ۱۳۹۱ | ۰۳:۵۶ کد : ۱۹۰۷۵۵۵ سرخط اخبار

«هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا از حمله خمپاره ای صورت گرفته از خاک سوریه به ترکیه، که با اصابت به خانه ای در ترکیه به مرگ سه نفر منجر شد، ابراز خشم کرد و گفت که دولت واشنگتن مشغول رایزنی با متحدان خود در ناتو با هدف رسیدگی به این شرایط بسیار خطرناک است.

کلینتون در سخنرانی خود در واشنگتن مدعی شد که رهبران سوریه در حال وارد کردن صدمه ها و آسیب های بی حد و حصری به مردم خود هستند و این چنین صدمه هایی به مردم سوریه، صرفا به خاطر تمایل رهبران سوریه به چسبیدن به قدرت وارد می شود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای ضد سوری خود اعلام کرد که کشورهای مسئول در سراسر جهان باید به منظور اعمال فشار بر دولت سوریه و اجرای آتش بس و گذار سیاسی در این کشور با یکدیگر متحد شوند.

بر اساس این خبر، وزیر امور خارجه آمریکا در نظر دارد اواخر ساعات پایانی روز چهارشنبه، با «احمد داوود اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه گفت وگو کند.

حمله خمپاره ای صورت گرفته از خاک سوریه به ترکیه، در شرایطی صورت گرفته است که سیاست های دولت آنکارا در مسلح کردن افراد شبه نظامی مخالف دولت سوریه به شدت مورد انتقاد گرفته و بسیاری از ناظران این رفتار را عامل ناامنی در جنوب ترکیه دانسته اند.

مخالفان مسلح در سوریه تلاش دارند تا با افزایش تنش بین دمشق و آنکارا، فرصت را برای حمله نظامی به سوریه فراهم کنند.

کلید واژه ها: سوریه ترکیه


نظر شما :