اعلام آمادگی آمانو برای گفتگو با ایران

۲۸ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۰:۴۸ کد : ۱۹۰۶۹۸۸ سرخط اخبار

 مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص نشست روز گذشته خود با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، آمادگی آژانس برای برگزاری گفت وگو با تهران در آینده ای نزدیک را اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «یوکیا آمانو» امروز سه شنبه در بیانیه ای برای برگزاری گفت وگو با ایران در آینده ای نزدیک ابراز آمادگی کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز ، سه شنبه با انتشار بیانیه ای در خصوص نشست روز دوشنبه بین آمانو و «فریدون عباسی» رئیس سازمان انرژی اتمی برای گفت وگو با ایران در آینده ای نزدیک ابراز آمادگی کرد.

آمانو در بیانیه خود گفت: من به دکتر عباسی تأیید کردم که آژانس به ادامه گفت وگو با جمهوری اسلامی ایران متعهد است و اعلام آمادگی مذاکره کنندگان آژانس برای دیدار با ایران در آینده ای نزدیک را اعلام می کند.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گفت که دیده بان اتمی سازمان ملل مذاکرات بیشتری با ایران در زمینه برنامه های هسته ای این کشور خواهد داشت.

آمانو در نشست سالانه کشورهای عضو آژانس گفت: آژانس در ابتدای امر متعهد است که مذاکرات خود را با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد.

براساس این گزارش، آمانو تاریخ مشخصی را برای آغاز دور جدید گفت وگوها که از ماه ژانویه آغاز شده و آخرین دور آن در ماه اوت برگزار شد ارائه نکرد.


نظر شما :