دیدار صالحی با وزیر خارجه مصر

۲۸ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۸ کد : ۱۹۰۶۹۸۵ سرخط اخبار

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مصر روابط تهران – قاهره و افزایش همکاری های اقتصادی ، فرهنگی و مبادلات مردمی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا علی اکبر صالحی و محمد کامل عمرو، روز سه شنبه طی مذاکراتی در قاهره ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی بر تقویت همکاری ها در مجامع و عرصه های منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خشنودی از تماسها و رفت و آمدهای مقامات و هیات های متقابل دو کشور در حوزه ها و سطوح مختلف ، این روند را در نزدیکتر شدن مناسبات دو کشور و دو ملت مثبت ارزیابی کرد.

وی با تشریح توانمندی های کشورمان در عرصه های گوناگون اقتصادی ، صنعتی ، علمی ، فناوری و انرژی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش همکاری های فیمابین در زمینه های علمی و آموزشی ، تجاری ، صنعتی ، انرژی و پزشکی و دارویی در راستای تقویت و تحکیم مناسبات دوجانبه اعلام داشت.

صالحی راهبرد ثابت جمهوری اسلامی ایران نسبت به همسایگان و کشورهای منطقه را بر مبنای احترام متقابل صلح ، برادری ، همکاری همه جانبه و حفظ امنیت و ثبات توصیف کرد.

وزیر امور خارجه مصر نیز با اشاره به روابط دوجانبه تهران – قاهره آخرین تحولات داخلی کشورش را در زمینه های سیاسی و اقتصادی تشریح کرد.

در این دیدار همچنین موضوع گردشگری و ارتباطات مردمی با توجه به ظرفیت های مشترک دو کشور در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گرفت.


نظر شما :