روسیه: اعمال تحریم های جدید علیه ایران بی اساس است

۲۸ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۹ کد : ۱۹۰۶۹۷۵ سرخط اخبار

روسیه ضمن مخالفت با تحریم های یکجانبه ایران گفت: پایه و اساسی برای اعمال تحریم های جدید علیه تهران وجود ندارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت آر تی روسیه، "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: مسکو در نشست گروه 1+5 درباره مسئله هسته ای ایران بر این موضوع پافشاری خواهد کرد که ادامه تحریم ها علیه تهران، بی اساس خواهد بود.

گروه 1+5 متشکل از پنج کشور عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، فرانسه، چین، روسیه و بریتانیا) به همراه آلمان است.

نمایندگانی از این 6 کشور در سطح معاونان وزیر خارجه در چند سال اخیر به رهبری مسؤول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مذاکرات دوره ای را با ایران بر سر برنامه هسته ای تهران برگزار کرده اند.

امروز سه شنبه نیز سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و کاترین آشتون مسؤول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ترکیه، باهم دیدار می کنند.

پیش بینی می شود وزیران خارجه کشورهای عضو 1+5 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشستی را درباره موضوع هسته ای ایران برگزار کنند. آنها گفته اند که با نمایندگان ایران نیز گفتگو خواهند کرد.

گاتیلوف اضافه کرد: تحریم های یکجانبه علیه ایران مانعی در برابر وحدت و همگرایی گروه 1+5 است.

این دیپلمات ارشد روسیه اضافه کرد: کمیته چهارجانبه درباره مسئله فلسطین متشکل از آمریکا، اتحادیه اروپا ، روسیه و سازمان ملل متحد نیز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، نشستی را برگزار خواهد کرد.

ایران بارها ضمن تاکید بر صلح آمیز برنامه هسته ای اش تاکید کرده است تسلیم فشارهای بین المللی برای عقب نشینی از حقوق هسته ای خود و از جمله حق غنی سازی نخواهد شد.

کلید واژه ها: روسیه تحریم


نظر شما :