دیدار مرسی و صالحی در قاهره

۲۷ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۹۰۶۹۲۲ سرخط اخبار

مشاور امور سیاسی رییس جمهور مصر از دیدار علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران و محمد مرسی، رییس جمهور مصر خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سیف عبدالفتاح در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه بیان کرد که این دیدار در حاشیه نشست های وزیران امور خارجه چهار کشور ایران، مصر، ترکیه و عربستان در قاهره پایتخت مصر انجام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: این دیدار به لحاظ دیپلماتیکی دیداری معمولی و در چارچوب دیدارهای دوجانبه ای است که مصر برای حل بحران سوریه برگزار می کند.

 

نشست وزیران خارجه چهار کشور ایران، ترکیه، مصر و عربستان عصر امروز (دوشنبه) در قاهره برگزار می شود.

 

پیش از این نیز نشستی در سطح کارشناسان ارشد این کشورها برگزار شده بود.

 

به گزارش ایسنا در همین حال علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در آستانه سفرش به مصر اعلام کرد: آقای مرسی پیشنهادی را مبنی بر نشست چهارجانبه بین چهار کشور ایران، عربستان، مصر و ترکیه درباره بحران سوریه داشتند که به دنبال برون رفت مسالمت آمیز با توجه به راه حل مقبولی باشیم. ما پیشنهادهای تکمیلی داشته ایم، قبلا هم اعلام کرده ایم. جلسه مقدماتی از کارشناسان ارشد برگزار شد.

 

وی افزود: عصر امروز نشست وزرا در قاهره برگزار می شود. در این نشست مباحث مفصلی درباره مسائل منطقه و مساله مربوط به سوریه انجام می شود..

 

صالحی تاکید کرد: مواضع ایران درباره سوریه کاملا روشن است و در قاهره نیز آن را اعلام می کنیم. امیدواریم با همکاری چهار کشور و بر اساس خواسته ما که آقای احمدی نژاد نیز به آقای مرسی بیان کرده است یکی دو کشور موثر مانند ونزوئلا و عراق نیز به این جمع اضافه شوند. عراق رییس اتحادیه عرب است و ونزوئلا نیز به عنوان یکی از اعضای تروئیکای جنبش عدم تعهد می توانند در جهت تقویت پیشنهاد مصر گام بردارند و شمولیت بیشتری به پیشنهاد مصر دهند. به هر حال باید صبر کرد و دید که نتیجه مذاکرات امروز چه خواهد شد.

 

صالحی تاکید کرد: ما بسیار امیدوار هستیم. همین که چهار کشور مهم منطقه دور هم جمع شده اند که درباره یکی از موضوعات بسیار حساس منطقه با هم رایزنی داشته باشند به خودی خود اقدام مثبتی است که امیدواریم نتایج آن نیز در جهت منافع تمامی مردم منطقه در صلح و ثبات این منطقه باشد.

کلید واژه ها: مصر چهار کشور در قاهره ترکیه سوریه قاهره


نظر شما :