افشای اقدام ضد سوری اردوغان

۱۴ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۳ کد : ۱۹۰۶۴۰۲ سرخط اخبار

یک روزنامه ترک فاش کرد دولت اردوغان، شرکتی را برای آموزش و مسلح کردن تروریستها با هدف دست زدن به حملات مسلحانه علیه سوریه تاسیس کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون سوریه به نقل از روزنامه آیدین لیگ ترکیه گزارش داد دولت اردوغان، شرکتی را برای آموزش و مسلح کردن تروریستها با هدف دست زدن به حملات مسلحانه علیه سوریه تاسیس کرده است.

این روزنامه فاش کرد دولت رجب طیب اردوغان، شرکتی را با عنوان "شرکت بین المللی مشورتی تاسیسات" تاسیس کرده است که به آموزش گروههای مسلح تروریستی برای انجام حملات در سوریه می پردازد.

این روزنامه نوشت این شرکت که به نظر قانونی می رسد، از سوی افسران بازنشسته ترک و طرفدار دولت اردوغان تاسیس شده است.

این روزنامه در گزارش خبری خود با استناد به منابع اطلاعاتی ترکیه نوشت این شرکت با هدف آموزش و مسلح کردن گروههای مسلح که شامل افراد بیگانه است و برای انجام حملات تروریستی در سوریه و تلاش برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی تاسیس شده است که این افراد، فعالیتهای تروریستی خود را تحت پوشش گروه موسوم به اتحادیه طرفداران عدالت انجام می دهند و ریاست این اتحادیه و شرکت مذکور را عدنان تانری وردی سرتیپ بازنشسته که افکار و گرایشهای افراطی دارد، برعهده گرفته است.

این روزنامه نوشت شرکت تاسیس شده در سایت اینترنتی خود، اطلاعاتی را درباره خدمات آموزشی که به شکل علنی ارائه می کد، قرار داده است و تمام این اطلاعات مغایر قوانین ترکیه و به عنوان یک جنایت در قانون بین الملل به شمار می رود.

روزنامه آیدین لیگ نوشت این شرکت غیرقانونی، کار انتقال پولهای شیوخ خلیج فارس و پولهایی که دولت اردوغان از خزانه دولت برای مخالفان سوری اختصاص داده است را به آنها منتقل می کند.

این روزنامه نوشت این شرکت در سایت اینترنتی خود اعتراف کرده است که خدمات آموزشی نظامی در زمینه جنگ خیابانی و جنگ پارتیزانی، ترور و اقدامات خرابکارانه و تامین انواع سلاحها و آموزش دادن آنها و انتقال به اماکن مورد نظر را ارائه می کند.

بر اساس اطلاعاتی که این روزنامه از منابع سازمان امنیت ملی ترکیه به دست آورده است، شرکت تاسیس شده از سوی دولت اردوغان، 2800 فرد مسلح را در یک دوره آموزشی با جنگ خیابانی در اردوگاههایی که در مناطق مختلف احداث کرده، آشنا کرده و آموزشهای نظامی گروههای 300 تا 400 نفره مسلح ادامه دارد که این شرکت تلاش می کند تعداد آنها را به 4500 فرد مسلح افزایش دهد.

این روزنامه نوشت اتحادیه موسوم به انصارالعداله در سال 2000 توسط افسران اخراج شده از نیروهای مسلح ترکیه تاسیس شد و به عنوان مرکزی برای فعالیتهای نظامی سری دولت اردوغان عمل می کند.

این روزنامه افزود سرتیپ بازنشسته ترک به نام تانری وردی رئیس شورای اداری شرکت تاسیس شده در اظهاراتی گفته است پس از سرنگونی جنگنده ترک در آبهای منطقه ای سوریه، این شرکت، عملیات سری خود را در سه بخش آغاز کرده است که شامل حمایت از تشکیل گروه موسوم به ارتش آزاد و کمک به آن در فعالیتهایش یعنی اقدامات مسلحانه و حمایت مالی از شرکتها و موسسات مشابه شرکت دفاع بین المللی مشورتی تاسیسات است که به طور مستقیم و غیر مستقیم به ضرورت حمایت از گروههای مسلح در سوریه و نقش شرکت خود در این زمینه اشاره می کند.

کلید واژه ها: سوریه اردوغان ترکیه


نظر شما :