اظهار نظر اولاند درباره کناره‌گیری اسد

۳۱ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۲:۰۷ کد : ۱۹۰۵۷۶۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور فرانسه در دیدار با فرستاده جدید سازمان ملل در امور سوریه در اظهاراتی اعلام کرد که بدون کناره گیری بشار اسد از قدرت، راه حل سیاسی در سوریه وجود ندارد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فرانسوآ اولاند" رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در جریان دیدار و گفت وگو با "اخضر ابراهیمی" فرستاده سازمان ملل در امور سوریه در پاریس در اظهاراتی اعلام کرد: «بدون کناره گیری "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه از قدرت، راه حل سیاسی در این کشور وجود ندارد.»

در بیانیه منتشره از سوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه در این خصوص آمده است: اولاند همچنین طی این دیدار بر تعهد فرانسه برای کمک به ایجاد سوریه ای آزاد، دموکراتیک و پایبند به حقوق تمامی مردم آن تأکید کرده و به فرستاده جدید سازمان ملل در امور سوریه در خصوص حمایت های پاریس اطمینان خاطر داد.

بر اساس این گزارش، فرستاده جدید سازمان ملل در امور سوریه نیز در حین خروج از کاخ الیزه با مهم ارزیابی کردن نقش فرانسه در این پرونده از نقش این کشور در قبال تحولات سوریه استقبال کرد.

وی همچنین در پایان دیدار و گفت وگوی 45 دقیقه ای خود با رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که فرانسه در قبال تمامی تحولاتی که پیرامون سوریه رخ می دهد، کشور مهمی محسوب می شود و افزود: «دیدار با اولاند آغازی بسیار مفید برای من و مأموریتم محسوب می شود.»

اولاند همچنین قرار است امروز با "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه که به تازگی از سفر منطقه ای خود بازگشته نیز درباره سوریه گفت وگو کند.

اظهارات جدید فرانسوآ اولاند درباره کناره گیری اسد از قدرت در سوریه در حالی صورت می گیرد که وی چندی پیش در اظهاراتی اعلام کرد که فرانسه سرسختانه جستجوی راه حل سیاسی برای سوریه را آغاز کرده است.

فرانسه تاکنون چندین بار به طور آشکار و علنی حمایت های خود از گروه های مسلح و تروریست های سوریه را اعلام کرده و با هدف ایجاد ناامنی و آشوب در این کشور اقدام به حمایت مالی و تسلیحاتی از مخالفان و گروه های مسلح سوری می کند.

کلید واژه ها: سوریه فرانسه


نظر شما :