خطرناک تر از ایران هسته ای برای رژیم اسرائیل

۲۲ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۹:۲۸ کد : ۱۹۰۵۴۱۶ سرخط اخبار

ممکن است کسب سلاح هسته ای از سوی ایران، برای اسرائیل خطرناک باشد؛ اما عوام فریبی رهبران این رژیم نیز به همان اندازه برای مردم خطرناک است. این جملاتی است که روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در توصیف سیاست های اخیر نتانیاهو درباره ایران از آن استفاده می کند.

به گزارش «تابناک»، طی روزها و هفته های اخیر، فضاسازی رسانه ای بی سابقه ای علیه ایران در میان رسانه ها رژیم صهیونیستی به راه افتاده است. روزنامه اسرائیلی هاآرتص امروز با انتشار مطلبی، این فضاسازی را سیاستی تعمدی از سوی نخست وزیر این رژیم می داند که با هدفی خاص صورت می گیرد.

هاآرتص در این رابطه می نویسد:

تصمیم درباره عملیات نظامی احتمالی اسرائیل علیه تأسیسات هسته ای ایران، باید توسط گروه اندکی از وزرا اتخاذ شود که تعداد آن ها در دوره جاری دولت تغییر پیدا کرده است؛ هفت نفر، هشت نفر، نه نفر و دوباره هشت نفر. مطابق قوانین داخلی، این تصمیم نیازمند تأیید کمیته امور امنیتی وزیران و احتمالاً موافقت همه اعضای دولت است.
 


با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل از برداشتن اولین گام، یعنی کسب اکثریت به نفع خود در میان گروه هشت گانه وزرا، ناکام بوده است. شاید این امر به این خاطر باشد که کارشناسان وزارت دفاع، با تمایلات آن ها مخالف هستند. به این ترتیب، نتانیاهو و باراک ناچار شده اند از جبهه دیگری اقدامات خود را متوجه گروه هشت گانه کنند. بر همین اساس، به جای گروه کوچک هشت، آن ها متوجه گروه بزرگ هفت، یعنی هفت میلیون شهروند اسرائیلی شده اند. 

در روند عطف توجه به سوی عامه، نتانیاهو و باراک سعی دارند موجی از همراهی مردم با سیاست های خود را ایجاد کنند تا از این طریق بتوانند وزرای مخالف را به طرف خود بکشانند. به این ترتیب، آن ها در پاسخ به منتقدان داخلی و خارجی خواهد گفت موضع آن ها، بازتاب دهنده اراده مردم است.

این ابزار که از سوی نتانیاهو و باراک مورد استفاده قرار می گرد، عوام فریبانه است. تحت القای رسانه ها و دولت، بی تردید تفاوتی بین موضع عامه و دولت درباره ضرورت خارج شدن از ]به اصطلاح[ تهدید هسته ای ایران باقی نخواهد ماند. اما مسئله اینجاست که آیا سایر راه ها در این زمینه به طور کامل مورد استفاده قرار گرفته که اکنون ضرورت حمله فوری به ایران مطرح می شود؟

این، محور بحث درباره موضوع حاضر است. اطلاعاتی که نتانیاهو و باراک به طور مستقل یا از طریق واسطه ها منتشر می کنند، فضا را ابهام آمیز می کند. ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای نیست و اقدام نظامی علیه آن، ضرورتی فوری محسوب نمی شود. 


نظر شما :