دیدار مناف طلاس با مقام های ترک

۰۶ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۹۰۴۷۱۹ سرخط اخبار
در پی بالا گرفتن اظهارات ضد سوری مقامات ترکیه، مناف طلاس، نظامی فراری سوری طی سفری بحث‌برانگیز به آنکارا با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مناف طلاس، سرتیپ فراری ارتش سوری که چندی پیش از نظام این کشور جدا شد و به مخالفان پیوست، در سفری از پیش اعلام نشده و بحث‌برانگیز راهی آنکارا شد و با مقامات این کشور از جمله احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مناف طلاس در ضیافت افطاری که وزیر امور خارجه به افتخار وی ترتیب داده بود، شرکت کرد و دو طرف در کاخ ریاست جمهوری ترکیه درباره اوضاع جاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منابع دیپلماتیک ترکیه نیز اعلام کردند که رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه نیز در این نشست حاضر بوده و مسائل جاری در سوریه مهمترین موضوع مورد بحث مقامات ترکیه با مناف طلاس بوده است.

سفر طلاس به ترکیه در حالی انجام می‌شود که اظهارات خصمانه مقامات ترکیه علیه دولت سوریه افزایش یافته و در آخرین اظهارنظر درباره سوریه، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه بار دیگر مدعی شد که "بشار اسد تسلط خود را بر سوریه از دست داده است."

اردوغان با ادعای اینکه سوریه مناطقی از خاک خود را در اختیار شورشیان کرد قرار داده تا علیه ترکیه از آن استفاده کنند، گفت: "در صورت نیاز آنکارا به داخل خاک سوریه لشکرکشی خواهد کرد و مناطق حائل در مرز خود با سوریه به وجود خواهد آورد."

نخست وزیر ترکیه در این سخنان همچنین با اشاره به احتمال تجزیه سوریه، گفت: درگیری‌ها در سوریه ممکن است به جنگ داخلی میان مذاهب و قبایل مختلف در این کشور بیانجامد و این امر وضعیت در سوریه را بسیار پیچیده‌تر خواهد کرد.

نظر شما :