واکنش سوریه به جدایی دیپلمات هایش

۰۵ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۲:۴۳ کد : ۱۹۰۴۷۱۱ سرخط اخبار
 

وزارت خارجه سوریه در واکنش به خبر جدا شدن برخی از سفیران این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچکدام از دیپلمات‌ها و کارمندان سفارتخانه‌های سوریه در امارات و قبرس سفیر این کشور به شمار نمی‌آیند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از تلویزیون سوریه، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: عبداللطیف دباغ، سفیر سوریه در امارات که از نظام حاکم این کشور جدا شده از ماه ژوئن تاکنون در پست خود حضور نداشت.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: دباغ برای رایزنی و مشاوره از سوی دمشق فراخوانده شده بود.

 

وزارت خارجه سوریه در خصوص سفیر این کشور در قبرس نیز اعلام کرد: لمیاء الحریری نه در گذشته و نه در حال حاضر به عنوان سفیر سوریه در قبرس فعالیت نمی‌کرده بلکه تنها یک دیپلمات سوری بود که در سفارت این کشور در قبرس حضور داشت.

 

در ادامه این بیانیه در خصوص یکی از مسئولان امنیتی سفارت سوریه در عمان آمده است: محمد تحسین الفقیر نه یک دیپلمات و نه یک مسئول امنیتی بوده بلکه تنها یک کارمند اداری در سفارت سوریه در امان به شمار می‌آمد.

 

در پایان این بیانیه آمده است: این افراد تصمیم گرفتند تا به پایتخت یک کشور عربی مشخص بروند و بدین ترتیب از دیگر کارمندهای سفارتخانه‌های سوریه بخواهند از وطن خود جدا شوند. وزارت خارجه نیز اقدام قانونی لازمه در این خصوص اتخاذ کرده است.


نظر شما :