سوریه: قطر عامل جدایی سفرای ماست

۰۵ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۷ کد : ۱۹۰۴۶۹۸ سرخط اخبار

 وزارت خارجه و مهاجران سوریه با صدور بیانیه ای به طور تلویحی دولت قطر را به تشویق سفرای این کشور برای 'جدایی از میهن خود' در مقابل مشوق ها متهم کرد. 
 
در این بیانیه که روز پنجشنبه نسخه ای از آن به دفتر ایرنا در دمشق نمابر شد، آمده است: 'عبد اللطیف الدباغ' سفیر سوریه در امارات که کار خود را ترک کرد، از دو ماه قبل فعالیت نداشت، همچنانکه خانم 'لمیاء الحریری' دیپلمات سوریه در سفارت سوریه در قبرس بود و پست سفیری نداشت.
 
منابع خبری دیگر گفته بودند که خانم الحریری، سفیر سوریه در قبرس بود.

برخی رسانه ها دیروز از انشعاب (جدایی) سفیر سوریه در امارات (الدباغ) و همسرش دیپلمات سوریه در قبرس (الحریری) و عزیمت آن دو به دوحه خبر دادند.
 
این در حالی است که کشورهای عرب خلیج فارس حدود دو ماه قبل سفرای سوریه را اخراج کرده بودند.
 
در بخشی از بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: رسانه های گروهی در دو روز گذشته اخباری را در ارتباط با کارمندان وزارت خارجه منتشر ساختند که محل نمایندگی سیاسی را ترک کردند و به پایتخت کشور عربی مشخصی (دوحه) رفتند.
 
این بیانیه افزود: این پایتخت عربی (دوحه) ماموریت تامین مالی و تشویق این دست کارمندان را به انشعاب از میهن خود در مقابل مشوق هایی که بر همگان معروف بوده و از سوی بسیاری از کارکنان داخل و خارج رد شده است، به عهده دارد.
 
در بیانیه وزارت خارجه سوریه تاکید شده که سفیر این کشور در امارات بر اساس درخواست این وزارتخانه برای مشورت فراخوان شده است و او از تاریخ چهارم ژوئن (15 خرداد) در محل نمایندگی سوریه در ابوظبی حضور ندارد.
 
وزارت خارجه سوریه همچنین در خصوص الحریری تاکید کرد که او پست سفیری نداشت و یک دیپلمات در سفارت این کشور در قبرس بود که مسئولیت اداره امور سفارت تا زمان تعیین کاردار و یا سفیر را به عهده داشت.
 
به نوشته این بیانیه 'محمد تحسین الفقیر' نیز هیچ پست سیاسی نداشت و یک کارمند اداری وزارت خارجه و مامور به سفارت این کشور در مسقط بود و از 21 مه ماموریت او به پایان رسید و در انتظار بازنشستگی بود و هیچگونه پست امنیتی نداشت.
 
این وزارتخانه تاکید کرد که سفارتخانه های سوریه به طور عادی و منظم خدمات خود را به اتباع سوری در کشورهای مورد نظر ارائه می دهد.


نظر شما :