باراک: ایران بزرگترین چالش امنیتی تل‌آویو است

۰۵ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۱ کد : ۱۹۰۴۶۹۰ سرخط اخبار

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به تحولات اخیر منطقه خاورمیانه، گسترش روحیه اسلامی در منطقه ظرف دو سال اخیر را یکی از چالش‌های امنیتی تل‌آویو دانست.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «عاروتص شوع»، «ایهود باراک»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تکرار ادعاهای قبلی درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت تل‌آویو با چالش‌های عظیمی درباره ایران روبروست.

بر اساس این گزارش، «ایهود باراک» گفت به زودی لازم خواهد بود اسرائیل درباره ایران تصمیم بگیرد.

وی که در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده امنیت ملی حضور داشت گفت رهبری سیاسی و امنیتی اسرائیل در حال حاضر با چالش‌هایی روبرو است که تا بحال با آن روبرو نبوده است.

وی افزود: «ممکن است لازم باشد ما تصمیم‌های دشواری درباره امنیت ملی اسرائیل و تضمین آینده آن بگیریم. کل منطقه اطراف ما برای تقریباً دو سال آشفته و ناآرام بوده است، بی‌ثباتی رو به افزایش است و چالش‌های امنیتی روز به روز بیشتر می‌شوند. حوادث بهار عربی که به تدریج به تابستان اسلامی تبدیل شدند به ما یاد می‌دهند که ما در آزمون نهایی باید تنها به خودمان متکی باشیم.»

مقامات رژیم صهیونیستی حوادث بیداری اسلامی در منطقه را در تضاد با منافع رژیم صهیونیستی می‌دانند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود بار دیگر ادعاهای خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد و گفت ایران هسته‌ای تهدیدی برای نظم بین‌المللی است. وی افزود از دشواری‌ها و پیچیدگی‌های جلوگیری از دست یافتن ایرن به تسلیحات هسته‌ای آگاه است.

این اظهارت باراک در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن بیش از 200 کلاهک هسته‌ای، به زعم کارشناسان، تهدیدی برای امنیت جهان به شمار می‌رود.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران، لفاظی‌های زیادی در زمینه اقدام نظامی علیه ایران مطرح کرده است، با این حال مقامات این کشور از عواقب حمله نظامی به ایران هراسانند.

نظر شما :