روسیه: اسد عروسک دست ما نیست

۰۴ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۰ کد : ۱۹۰۴۶۷۶ سرخط اخبار

نماینده روسیه در سازمان ملل با اعلام اینکه بشار اسد مطیع کرملین نیست، تاکید کرد که نباید بر کناره‌گیری اسد اصرار کرد چرا که ممکن است کسانی روی کار بیایند که تعامل با آن‌ها بسیار سخت باشد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه پی بی اس آمریکا گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه عروسک خیمه شب بازی روسیه نیست که منتظر تماس تلفنی از کرملین باشد تا دستورات مسکو را اجرا کند.

 

وی ادامه داد: بشار اسد بخشی از نهاد حاکم بر سوریه است که باید اصلاحاتی در آن ایجاد شود تا خواسته‌های مردم سوریه فراهم شود اما این امر باید در شرایطی آرام و مسالمت‌آمیز انجام شود.

 

چورکین گفت: در صورتی که بشار اسد تصمیم بگیرد از قدرت کناره‌گیری کند بسیار احتمال دارد که برخی از نزدیکان وی قدرت را به دست بگیرند و سخت‌گیری آن‌ها بسیار بیشتر است که در این صورت تعامل در مورد مساله سوریه سخت خواهد بود.

 

وی با اشاره به اتهام‌های آمریکا علیه روسیه درباره سوریه گفت: آنچه که مقامات آمریکایی درباره مسکو ایراد می‌کنند به روابط دو کشور صدمه می‌زند و متهم کردن روسیه به دادن اسلحه به مقامات دمشق و جنجال‌های ایجاد شده پیرامون آن سرپوشی برای صادرات غیرقانونی اسلحه به مخالفان است.

 

در همین حال گنادی گاتیلف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز با اعلام اینکه برخی کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا وضعیت در سوریه همچنان بحرانی بماند، گفت: درخواست کشورهای غربی برای تعامل با پرونده سوریه خارج از شورای امنیت عقب‌نشینی از توافق‌های به دست آمده در نشست ژنو است و باید از اینگونه اقدامات پرهیز شود.




نظر شما :