هنیه امروز به قاهره می‌رود

۰۴ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۱ کد : ۱۹۰۴۶۵۵ سرخط اخبار

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین امروز در رأس هیئتی بلندپایه به قاهره می‌رود و با تعدادی از مسئولان مصر از جمله "محمد مرسی" رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "سما"، "اسماعیل هنیه" در دیدار با مسئولان مصری تحولات مربوط به نوار غزه و تعدادی از مسائل سیاسی را بررسی خواهد کرد.

بررسی راهکارهای سریع و فوری حل بحران‌های نوار غزه در سایه محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی بر این منطقه و راهکارهای همکاری دو طرف فلسطینی و مصری در زمینه‌های مختلف از محورهای گفت‌وگوی هنیه با مقامات مصری است.

یک منبع در گذرگاه مرزی رفح نیز گفت که هنیه به همراه 15 تن از وزراء، مسئولان و رهبران جنبش حماس و همچنین تعدادی از بازرگانان و نمایندگان جریان‌های سیاسی و مردمی نوار غزه به قاهره می‌رود.

"محمود الزهار" از رهبران برجسته حماس دیروز گفت که سفر هنیه به مصر در راستای تکمیل جلساتی است که جنبش حماس با رهبران مصر برگزار کرد.

وی افزود: مهم‌ترین موضوعاتی که قرار است در دیدار مرسی و هنیه در هفته جاری مورد بررسی قرار گیرد مسئله بحران برق و مسائل اقتصادی مربوط به گذرگاه‌ها و آشتی ملی فلسطین است.




نظر شما :