کلینتون: آمریکا به حمایت از مخالفان سوری متعهد است

۰۴ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۸ کد : ۱۹۰۴۶۵۲ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا ضمن تعهد به حمایت واشنگتن از مخالفان سوری در جنگ علیه نظام سوریه، خواستار انتقال سیاسی در دمشق شد و به مخالفان این کشور تاکید کرد که به فکر برنامه‌ریزی برای آینده‌ای بدون اسد باشند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی چین "شینهوا"، "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (سه شنبه) به "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد تا اجرای یک انتقال سیاسی را در این کشور برنامه ریزی کند.

وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت: ما بر این باوریم که هنوز خیلی دیر نشده است که نظام سوریه انتقال در این کشور را طراحی کند و راهی بیابد که از طریق مباحثات جدی که تاکنون اتفاق نیفتاده‌اند، به خشونت‌ها پایان دهد.

کلینتون مدعی شد که واشنگتن در تلاش است تا از طریق همکاری با دوستان همفکر خود به اعمال فشار به دولت سوریه و حمایت از کمک‌های انسان دوستانه در این کشور همزمان با افزایش موج پناهندگان سوری و تشدید درگیری‌ها میان دولت دمشق و نیروهای مخالف، ادامه دهد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد که علاوه بر این، آمریکا در تلاش است تا خارج از بدنه شورای امنیت سازمان ملل، پیام واضحی از پشتیبانی را برای مخالفان سوری بفرستد؛ کلینتون گفت که واشنگتن در حال تامین کمک های غیرکشنده از جمله تجهیزات ارتباطاتی و پزشکی به مخالفان سوری است.

این مقام ارشد آمریکایی افزود: ما باید همکاری نزدیکی با مخالفان سوری داشته باشیم زیرا خاک بیشتر و بیشتری توسط آنها در حال اشغال است و این امر نهایتا به ایجاد پناهگاه امن در داخل سوریه می انجامد که در این صورت یک پایگاه برای اقدامات بیشتر مخالفان سوری را تامین می شود.

کلینتون همچنین به مخالفان سوری تاکید کرد تا در راستای تشکیل نهادهای حکومت موقت و حفاظت از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی سوریه وارد عمل شوند؛ وزیر خارجه آمریکا به حمایت واشنگتن از مخالفان سوری متعهد شد و با ابراز اطمینان مبنی بر اینکه درگیری ها در سوریه به زودی به پایان خواهد رسید، به مخالفان این کشور تاکید کرد تا برنامه ریزی برای آینده بعد از سقوط اسد در سوریه را آغاز کنند.




نظر شما :