درخواست نتانیاهو از ترکیه

۰۴ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۲ کد : ۱۹۰۴۶۴۲ سرخط اخبار
نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل و متحد سابقش یعنی ترکیه باید به دلیل بی‌ثباتی در منطقه، بار دیگر روابط خود را بهبود بخشند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از آنکه این رژیم در ماه مه سال 2010 میلادی با حمله به کشتی مرمره آبی، 9 تن از سرنشینان آن را کشت، کاملا قطع شد. این کشتی جزئی از ناوگان آزادی بود که قصد داشت به نوار غزه برود.
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اعلام کرد: ترکیه و اسرائیل دو طرف مهم، قوی و باثبات در منطقه هستند. ما باید راه‌هایی را برای احیای روابط بیابیم. این امری مهم و حائز اهمیت برای منطقه‌ای است که هم‌اکنون در دوران بی‌ثباتی به سر می‌برد.دفتر نخست‌ وزیری رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد، پیام نتانیاهو اواخر روز دوشنبه به مقام‌های ترکیه‌ ابلاغ شده است.
اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی رژیم صهیونیستی و ترکیه برای احیای روابط میان دو طرف تاکنون بی‌نتیجه مانده است. رژیم صهیونیستی از درخواست‌های آنکارا برای عذرخواهی رسمی و ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان مرمره آبی امتناع کرده است.همچنین در اظهارات اخیر نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اثری از تغییر موضع این رژیم در این رابطه و پذیرش درخواست‌های دولت ترکیه دیده نمی‌شود.


نظر شما :