تصمیم جدی اتحادیه عرب در خصوص بشار

۰۳ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۹۰۴۵۹۲ سرخط اخبار
دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد: تصمیم شورای وزیران امور خارجه کشورهای عربی در خصوص برکناری بشار اسد تصمیمی بسیار جدی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب درگفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة گفت: تصمیمی که اخیرا در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عرب در دوحه، پایتخت قطر در خصوص برکناری بشار اسد، رئیس‌ جمهوری سوریه اتخاذ شد، امری جدی و حائز اهمیت است.

العربی در این مصاحبه که پس از نشست کمیته وزارتی و شورای وزیران امور خارجه عرب برگزار شد، عنوان داشت: ما در حال حاضر از اصلاحات سیاسی صحبت نمی‌کنیم بلکه موضوع صحبت ما انتقال قدرت در سوریه است.

وی همچنین از مخالفان سوریه درخواست کرد تا برای تشکیل دولت انتقالی با یکدیگر متحد شوند.
العربی در ادامه عنوان داشت: خروج بشار اسد و خانواده‌اش باید با امنیت کامل صورت بگیرد. درست مانند الگویی که در یمن استفاده شد.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین با تاکید بر لزوم توقف خشونت‌ها و درگیری‌ها در سوریه و آزاد شدن بازداشت‌شدگان سوری، گفت: حرف ما در حال حاضر اصلاحات سیاسی نیست، شورای وزیران امور خارجه کشورهای عرب در حال حاضر از انتقال قدرت در سوریه صحبت می‌کنند نه اصلاحات سیاسی، چرا که زمان انجام اصلاحات سیاسی به پایان رسیده است.

ازسوی دیگر، مجموعه کشورهای عربی به رهبری عربستان درصدد آن هستند تا به منظور اجرای تصمیم شورای وزیران امور خارجه عرب در خصوص برکناری بشار اسد به مجمع عمومی سازمان ملل بروند.

بنا به گفته منابع عربی آگاه در نیویورک، این اقدام به منظور صدور قطعنامه‌ ضد سوری تحت عنوان "متحدان برای صلح" است تا در صورتی که شورای امنیت در توافق برای اقدامی جهت حل بحران سوریه شکست بخورد، به این قطعنامه مراجعه کنند.


نظر شما :