مک کین: اوباما در سوریه غفلت کرد

۰۲ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۹۰۴۵۴۰ سرخط اخبار
سناتور جان مک کین با انتقاد از سیاست دولت اوباما در قبال سوریه، اقدامات برای کمک به مخالفان سوری برای شکست دادن دولت اسد را ناکافی دانست.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، سناتور جان مک کین، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا در گفتگو با شبکه خبری س.ان.ان مدعی شد: اقدامات ناکافی آمریکا در قبال سوریه باعث شده شرایط در این کشور بسیار خطرناکتر شود. اگر ما خیلی زودتر از این‌‌ وارد عمل می‌شدیم شرایط تا این حد پیچیده و دشوار نمی‌شد.
مک کین افزود: هم اکنون القاعده در حال سرمایه‌گذاری بر روی آشوب سوریه است.
وی از دولت آمریکا خواست اسلحه و تجهیزات برای مخالفان سوری ارسال کرده و از آنها حمایت کند.
این سناتور آمریکایی همچنین تلاش‌های سازمان ملل برای متوقف کردن خشونت‌ها در سوریه را شکست خورده دانست.
آمریکا و سایر کشورهای اروپایی تاکنون نتوانسته‌اند در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌‌ها علیه سوریه را به تصویب برسانند زیرا چین و روسیه آنها را وتو می‌کنند.
مک کین، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را به خاطر عدم صحبت در خصوص مساله سوریه محکوم کرد و اظهار داشت: تا آنجایی که حافظه من یاری می‌کند باراک اوباما طی روزهای اخیر هیچ گونه صحبتی درباره سوریه نداشته است.
افزایش خشونت‌ها در سوریه می‌تواند نتیجه مستقیم عدم تمایل آمریکا برای دخالت در این کشور باشد.
وی در ادامه ادعاهای خود افزود: به خاطر عدم دخالت ما و به خاطر شکست ما در رهبری سایر کشورهای مخالف سوریه در منطقه مانند ترکیه،‌ عربستان سعودی و قطر و سایر کشورها، هم اکنون شرایط در سوریه وخیم‌تر شده و این شرایط بسیار خطرناک است.





مک کین گفت: اوباما و دولتش به حسن نیت روسیه درخصوص سوریه تکیه کرده‌اند و این رویکرد شرم آور است. ما باید مخالفان سوریه را مسلح کنیم و برای آنها تجهیزات بفرستیم و یک منطقه حائل ایجاد نماییم.


نظر شما :