مرگ مشکوک مردی که زیاد می دانست

۰۲ مرداد ۱۳۹۱ | ۰۵:۰۲ کد : ۱۹۰۴۵۲۵ سرخط اخبار

روزنامه الجزایری 'الفجر' نوشت: اعلام مرگ ناگهانی 'عمر سلیمان ' رییس سازمان اطلاعات وامنیت سابق مصر در بیمارستان های آمریکا، شک و شبهه رسانه های این کشور را موجب شده است.
به گزارش ایرنا، این روزنامه تاکید کرد، رییس سابق سازمان امنیت و اطلاعات مصر که از توانایی و سلامتی کامل برخورد بوده است، در آخرین تلاش سیاسی خود قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را داشت که از سوی هیات نظارت بر این انتخابات رد صلاحیت شد.
الفجر با مشکوک خواندن مرگ سلیمان در بیمارستان های آمریکا تاکید کرد که روزنامه های آمریکایی در توجیه این مرگ تنها اعلام کردند که وی به دلیل یک بیماری ناشناخته فوت کرده است .
این روزنامه با اشاره به شخصیت سیاسی رییس سازمان اطلاعات و امنیت سابق مصر ادامه داد که وی رابط اصلی میان مصر واسراییل بوده واطلاعات محرمانه ای نیز در این خصوص در اختیار داشته است. .
روزنامه الفجر می افزاید، سلیمان به عنوان مشت آهنین علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین 'حماس ' و موضوع فلسطین عمل می کرد.
این روزنامه به نقل از سفیر مصر در واشنگتن نوشت که با مرگ سلیمان بسیاری از اسرار و رازها با وی مدفون خواهد شد .این روزنامه عرب زبان در ادامه تصریح کرد، با فاش شدن رازهای روابط میان مصر، اسراییل و آمریکا می توانست در آینده روابط دولت جدید مصر و آمریکا تاثیر منفی از خود برجا گذارد.این منبع در خاتمه نوشت که با مرگ عمر سلیمان، رژیم مبارک را نیز خاتمه شده باید تلقی کرد.ژنرال سلیمان 76 ساله در سال 1993 میلادی به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مصر منصوب شد. وی برای چند دهه یکی از مهم ترین چهره های حکومت حسنی مبارک بود.سلیمان از عوامل موثر در برقراری حکومت پلیسی در دوران مبارک بود و همچنین نقش مهمی در روند مذاکرات مصر با اسرائیل، آمریکا و فلسطینیان ایفا می کرد.این مقام ارشد حکومت حسنی مبارک اغلب در پشت پرده به فعالیت می پرداخت، اما در روزهای پایانی این حکومت، برای مدت کوتاهی معاون رییس جمهوری شد و در همین مقام هم کناره گیری حسنی مبارک را از ریاست جمهوری اعلام کرد.

 

نظر شما :