سهم اخوان از کابینه مصر مشخص شد

۰۱ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۳:۲۴ کد : ۱۹۰۴۵۲۱ سرخط اخبار

منابع نزدیک به جماع اخوان المسلمون مصر اعلام کردند، در دولت جدید مصر سهم اخوان المسلمون 10 وزارتخانه خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه المصری الیوم، "مدحت حداد"، مسئول دفتر جماعت اخوان المسلمون مصر در شهر اسکندریه اعلام کرد که در دولت جدید مصر 10 وزارتخانه به اخوانی‌ها تعلق خواهد گرفت.

حداد در ادامه توشیح داد که از جمله نامزدهای حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان المسلمون برای تصدی وزارتخانه‌ها "اسامه یاسین" برای وزارت جوانان، "سعد الحسینی" برای وزارت دارایی و "حسین ابراهیم"، برای وزارت نیروی کار است.  مسئول دفتر اخوان المسلمون در اسکندریه افزود:‌ حزب آزادی و عدالت همچنان در حال رایزنی با دیگر احزاب و گروه‌های سیاسی مصری برای تعیین ساختار دولت و تقسیم پست‌های وزارتی است.

مدحت حداد گفت: یکی از موضوعات مورد اختلاف طرح نام "محمود ابوالعیون"، رئیس سابق بانک مرکزی کشور برای تصدی پست نخست‌وزیری است، اما مرسی تاکنون دیدگاه خود درباره العیون را بیان نکرده است.

همچنین "مصطفی غنیمی"، از دیگر اعضای جماعت اخوان المسلمون نیز گفت: جماعت 100 نفر را برای تصدی پست‌‌های وزارتی مختلف نامزد کرده است، اما رئیس‌جمهوری مصر  درباره این فهرست اظهار نظر نکرده است.

اما یک منبع نزدیک به محمد مرسی خبر ادامه فعالیت دولت پیشبرد امور "کمال الجنزوری" تا سه ماه دیگر و وجود فشارهای داخلی یا خارجی برای تشکیل کابینه را رد و تکذیب کرد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: تشکیل کابینه مدت زمانی وقت می‌برد و تاخیر در اعلام دولت جدید در واقع مربوط به بروز مشکلاتی درباره تقسیم مناصب بین احزاب در دولت جدید است،‌ افزون بر اینکه پیشنهادات ارائه شده به مرسی بسیار زیاد است و بررسی آنها نیاز به زمان دارد. 

نظر شما :