سرانجام هواییمای تجسسی آمریکا چه می شود؟

۲۱ آذر ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۷ کد : ۱۸۷۶۲ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: یکی از مقامات ارشد سپاه به تازگی اعلام کرد که جمهوری اسلامی هواپیمای تجسسی آمریکا که اخیرا در مرز‌های شرقی ایران توسط سپاه ردیابی و سقوط کرده است را به ایالات متحده پس نمی‌دهد.
این در حالی است که اخیرا تلاش‌های گسترده‌ی از سوی آمریکا برای بازگرداندن RQ170 انجام شده بود.
روزنامه کریستین ساینس مانیتور ضمن مخابره‌ این خبر به نقل از حسین سلامی، معاون سپاه پاسداران گزارش داد که ورود به آسمان ایران یک اقدام خصمانه بوده و در مورد واکنش بزرگتر جمهوری اسلامی نیز هشدار داد.
وی تاکید کرد که سمبلی که نشان دهنده جاسوسی آمریکا در اموری است که به امنیت ملی ایران مربوط می‌شود به ایالات متحده بازگردانده نمی‌شود.
به گزارش این روزنامه آمریکایی در چند روز اخیر اخبار و گزارش‌های متعددی در مورد چگونگی ردیابی این هواپیما توسط سپاه و سرنگون کردن آن در رسانه‌های ایرانی بازتاب داشته است.
به گفته مقامات آمریکایی هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که ایران این هواپیما را مورد هدف قرار داده باشد یا آن را با استفاده از تکنولوژی سایبری از آسمان ایران دور کرده باشد،‌ بلکه ایران موجب شده است که عملکرد این هواپیما دچار اختلال شود.
البته سلامی در این مورد به جزئیات اشاره نکرده و یادآور شده است که روش‌هایی که در این زمینه به کار گرفته شده، فاش نخواهد شد.
گفتنی است در همین زمینه سفیر افغانستان نیز به وزارت امور خارجه ایران فراخوانده شده و مقامات تهران ناخرسندی خود را از اینکه این هواپیما از پایگاهی در افغانستان پرواز خود را آغاز کرده و به آسمان ایران وارد شده است، به وی ابراز کرده‌اند.
به گزارش نیویورک تایمز به نقل از جنان موسازای، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، سفیر افغانستان در مورد این موضوع با مقامات تهران گفت و گو کرده و تعهد کرده که آن را بررسی کند.
این در حالی است که حامد کرزای ، رئیس جمهور افغانستان بارها اعلام کرده بود اجاره نخواهد داد که خاک کشورش به مکانی برای انجام حملات آمریکا علیه همسایگان افغانستان تبدیل شود.
 

نظر شما :