عبدالله صالح: احمق ها را می بخشم!

۰۷ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۸۳۰۸ سرخط اخبار
 رئیس‌جمهوری در حال کناره‌گیری یمن دستور عفو عمومی تمام کسانی که "در جریان بحران این کشور حماقت‌هایی را مرتکب شده‌اند" صادر کرد!

به گزارش ایسنا به نقل از تلویزیون یمن، علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری این کشور در نشست حزب حاکم و احزاب هم‌پیمان این حزب عنوان داشت: ما تمام کسانی را که حماقت‌هایی طی بحران یمن مرتکب شدند، عفو می‌کنیم! البته این عفو شامل کسانی که در جرایم جنایی و انفجار مسجد کاخ ریاست جمهوری دست داشتند، نمی‌شود.

چندین ماه قبل به دنبال انفجار مسجد کاخ ریاست جمهوری، علی عبدالله صالح به همراه چند تن از معاونانش به شدت مجروح شده و برای درمان به عربستان رفت.

طی این انفجار 13 تن از نیروهای گارد ویژه وی به همراه عبدالعزیز عبدالغنی، رئیس مجلس شورای یمن کشته شدند.

رهبران حزب حاکم علی محسن الاحمر، یکی از فرماندهان ارتش یمن که به انقلابیون پیوسته است و حمید الاحمر، رهبر قبیله حاشد را به دست داشتن در این انفجار متهم کردند.

علی عبدالله صالح در نخستین نشست خود با رهبران حزب حاکم بعد از بازگشت از ریاض و امضای طرح شورای همکاری خلیج فارس عنوان داشت: از هواداران خود می‌خواهم با تمام دشمنان وطن، وحدت، امنیت و ثبات این کشور مبارزه کنند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم طرح شورای همکاری خلیج (فارس) بتواند بدون مانع تراشی و ایجاد بهانه اجرا شود.

علی عبدالله صالح همچنین تاکید کرد: بعد از امضای این طرح شرایط به سمت آرام شدن پیش می‌رود. ما می‌خواهیم که به اموال عمومی حمله نشود و دشمنان ملت راه‌ها را نبندند و به پایگاه‌های نظامی حمله نکنند.

وی در ادامه در خصوص درخواست‌ها برای جدایی جنوب یمن از شمال این کشور عنوان داشت: کسانی که چنین برنامه‌های غیر قابل قبولی بعد از تحقق وحدت ملی دنبال می‌کنند شکست می‌خورند.

از سوی دیگر عبدربه منصور هادی ، معاون رئیس جمهوری یمن با صدور دستوری محمد باسندوه، رهبر مخالفان یمنی را مامور تشکیل دولت آشتی ملی برای مرحله انتقالی در یمن کرد.
پیشتر مخالفان یمنی اعلام کرده بودند که باسندوه را به عنوان نخست وزیر دولت آینده یمن نامزد کرده‌اند.

محمد باسندوه باید دولت آشتی ملی یمن را طی دو هفته تشکیل دهد و پست‌های وزارتی را به صورت 50 ـ‌50 میان حزب حاکم یمن و مخالفان این کشور تقسیم کند.

حوریة مشهور، سخنگوی شورای ملی نیروهای انقلابی یمن که در برگیرنده احزاب مخالف اللقاء المشترک و نظامیان پیوسته به انقلابیون و جوانان انقلابی است، عنوان داشت: این اقدام در تضاد با طرح شورای همکاری خلیخ (فارس) است چرا که رئیس جمهوری اختیارات خود را به معاون خود منتقل کرده و وی نمی‌تواند چنین تصمیماتی اتخاذ کند.

معاون رئیس جمهوری یمن روز شنبه با امضای مصوبه‌ای خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام در 21 فوریه شد.

جوانان انقلابی یمن نیز در واکنش انتخاب باسندوه اعلام کردند که روند انجام اصلاحات در کشور را زیر نظر می‌گیرند.

منیر السقاف، یکی از مسئولان مرکز اطلاع رسانی میدان التغییر یمن عنوان داشت: جوانان یمنی میدان‌های این کشور را تا زمان تحقق درخواست‌هایشان برای تشکیل دولت مدنی و حاکمیت قانون و ایجاد کشوری بدون فساد ترک نخواهند کرد.

نظر شما :