واکنش انگلیس به مصوبه مجلس ایران

۰۷ آذر ۱۳۹۰ | ۰۱:۳۸ کد : ۱۸۳۰۲ سرخط اخبار
تصویب طرح کاهش روابط با انگلیس در مجلس شورای اسلامی ایران، واکنش منفعلانه و تکرار ادعاهای پیشین لندن علیه تهران را به دنبال داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه انگلیس ساعاتی پس از اقدام مجلس شورای اسلامی ایران در تصویب طرح کاهش سطح روابط سیاسی و اقتصادی اش با این کشور با صدور بیانیه ای واکنش نشان داد.

بر این اساس، لندن اقدام نمایندگان مجلس ایران را تاسف بار خوانده و آن را در حل نگرانی های موجود در مورد برنامه هسته ای ایران بی نتیجه دانست. در بیانیه وزارت خارجه انگلیس همچنین با تکرار ادعاهای پیشین غرب در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران ادعا شده اگر تهران این تصمیم را عملی کند با پاسخ متقابل انگلیس و همپیمانانش روبرو خواهد شد.
 
این در حالی است که اقدام امروز یکشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب طرح دو فوریتی کاهش روابط با انگلیس با 171 موافق، 3 مخالف و 7 ممتنع از 196 نماینده حاضر، سبب نگرانی لندن شده است.
 
بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه را موظف کردند ظرف دو هفته روابط سیاسی را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل داده و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز به حداقل ممکن برساند.
 
این اقدام در پاسخ به تصمیم گستاخانه دولت انگلیس در تحریم سازمانهای مالی ایران که هفته گذشته هماهنگ با اقدام دولتهای کانادا و آمریکا و با هدف تشدید فشارها بر جمهوری اسلامی ایران از سوی لندن اعلام شد، انجام می شود.
 

نظر شما :