سفارت چین هم درختان را قطع کرد

۰۶ آذر ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۸ کد : ۱۸۲۸۸ سرخط اخبار
خبرگزاری میراث فرهنگی: در زمان قطع این درختان که سفارت چین برای گسترش فضای ساختمانی خود آنها را قطع کرده بود برخی اعضای شورای شهر به این روند اعتراض می‌کنند اما رئیس شورای شهر اعلام می‌کند که سفارت چین برای قطع این درختان از وزارت امور خارجه مجوز دریافت کرده و نیازی به کسب مجوز از کمیسیون ماده هفت نداشته است.
 
پس از بی‌توجهی شورا و شهرداری نسبت به قطع درختان در این سفارتخانه، امروز سازه‌های سیمانی و آجری جای درختان را در آن مکان گرفته اند و گویا هیچگونه جریمه‌ای هم از طرف کمیسیون ماده هفت برای این تخلف در نظر گرفته نشده است.
 
حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر و نماینده این شورا در کمیسیون ماده هفت است. او در گفتگو با CHN گفت که چون پرونده سفارت چین مربوط به یک سال پیش است جزئیات آن را به یاد نمی‌آورد و در همین حد به یاد می‌آورد که« این اتفاق افتاده است.» شکیب معتقد است که باید گزارش‌های دقیقی در این زمینه تهیه شود تا بتوان درباره تعداد دقیق درختان قطع شده اظهارنظر کرد. اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد درخت قطع شده است.
 
محمد مختاری مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران هم در گفتگو با CHN با اشاره به اینکه از قطع درختان در سفارت چین بی اطلاع است می‌گوید: هرجایی که درختان بدون مجوز قانونی قطع شوند با آن برخورد می‌شود و فرقی ندارد که این اتفاق در یک محل خصوصی یا دولتی رخ داده باشد.
 
مختاری معتقد است که بر اساس لایحه حفظ و گسترش فضای سبز همه در برابر قانون یکسان‌اند و هیچ کس نمی تواند بدون مجوز کمیسیون ماده هفت درختان را قطع یا جابجا کند و اگر کسی بدون مجوز این کمیسیون درختی را قطع کند با جریمه‌های سنگین مواجه خواهد شد.
 
علاوه بر سفارت چین که خبر قطع درختان آن هرگز از طرف شهرداری و شورای شهر منتشر نشد و واکنش جدی و قانونی هم دربرابر آن انجام نشده، تعدادی زیادی درخت در سفارتخانه‌ بریتانیا قطع شده است. گویا قطع درختان در سفارتخانه ها را هم باید به معضلات زیست محیطی تهران اضافه کرد.
 
سفارت انگلستان برای قطع درختان در باغ قلهک یک میلیارد و 600 میلیون تومان جریمه شده است که به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تا 2 ماه مهلت دارند که آن را پرداخت کنند با این حال گویا برای سفارت چین هرگز پرونده‌ای تشکیل نشده تا جریمه درختان قطع شده را پرداخت کنند.


نظر شما :