کمک یک کویتی به برنامه‌های هسته‌ای ایران

۰۶ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۰ کد : ۱۸۲۶۹ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: هرچند روابط دیپلماتیک ایران و کویت به دلیل اتهام زنی‌های مکرر در خصوص جاسوسی‌های دوجانبه و حتی اخراج دیپلمات‌ها از سفارتخانه‌ها ،‌دوران خوبی را سپری نمی‌کند اما تازه‌ترین گزارش‌ها از نقش یک کویتی در کمک به برنامه‌های هسته‌ای ایران حکایت دارد.

به گزارش عرب تایمز،  جزئیات بیشتری در مورد اینکه یکی  از نمایندگان کویت از طریق پولشویی به برنامه‌های هسته‌ای ایران کمک کرده،‌منتشر شده است.

البته هنوز هویت وی فاش نشده اما منابع خبری در کویت می‌گویند یک شرکت در کویت که نماینده مورد نظر در آن سهم تجاری داشته است با گروهی از شرکت‌ها از جمله شرکتی در ایران روابط نزدیک دارد که از سوی خزانه‌داری آمریکا تحریم شده است.

این در حالی است که سنای آمریکا در نامه‌ای رسمی به وزارت دفاع آمریکا در مورد همکاری با این شرکت کویتی که قرارداد‌های لجستیکی با وزارت دفاع دارد،‌هشدار داده است.

در این نامه آمده است که در سابقه این شرکت کویتی تعدادی مبادله مورد تردید با دولت ایران و موسسه‌های خصوصی جمهوری اسلامی انجام شده است. گفته می شود که این شرکت در پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای ایران نقش داشته و همچنین به ایران کمک کرده است تا از طریق دور زدن تحریم‌ها به تسلیحات کشتار جمعی دست یابد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک زن مصری که در این شرکت کویتی فعالیت داشته، جزئیاتی را در مورد اقدامات غیرقانونی این شرکت فاش کرده است. به گفته وی این شرکت عملیات پولشویی با هدف کمک به برنامه‌های هسته‌ای ایران انجام می داده است.
این زن مصری مدعی شده است که مقامات شرکت پس از اطلاع از اینکه وی می‌خواهد جزئیات را فاش کند، به وی پیشنهاد رشوه داده اند و از این زن خواسته‌اند به طور موقت کشور را ترک کند. این زن در ادامه مدعی شد که به دلیل امنیت ملی و خارجی کویت حاضر نشده این رشوه را قبول کند و اطلاعات خود را فاش کرده است.

 

نظر شما :