ادعای بی‌اساس وزیر خارجه بحرین درباره ایران

۰۵ آذر ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۸۲۳۹ سرخط اخبار

بر خلاف گزارش کمیته حقیقت‌یاب بحرین مبنی بر دست نداشتن تهران در حوادث بحرین، وزیر خارجه این کشور در اظهاراتی خصمانه مدعی شد که ایران در تحریک رسانه‌ای علیه بحرین دست دارد.

به گزارش ایسنا خالد بن احمد آل خلیفه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره در ادعایی بی‌اساس، گزارش کمیته حقیقت‌یاب بحرین مبنی بر دست نداشتن تهران در حوادث بحرین را تکذیب کرد.

وی مدعی شد: هم‌چنان مواردی وجود دارد که ما را بر آن می‌دارد تا درباره دخالت ایران در امور داخلی بحرین صحبت کنیم.

این ادعای وزیر خارجه بحرین در حالی است که شریف بسیونی، رییس کمیته بین‌المللی حقیقت‌یاب بحرین که درخصوص حوادث اخیر این کشور به دستور حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه این کشور تشکیل شده بود، در گزارش خود با تاکید بر اینکه در تظاهرات اخیر در بحرین از نیروی زور بیش از حد مجاز استفاده شده و این امر باعث بیشتر شدن اعتراض‌ها شده است و این اعتراض‌ها تا نیمه‌های ماه مارس ادامه داشته و پس از آن اعتراض‌ها به درگیری‌های طایفه‌ای نیز کشیده شده است، صراحتا اعلام کرد: هیچ سندی مبنی بر دخالت ایران در حوادث بحرین به دست نیامده و دلیل مستندی مبنی بر ارتباط سران مخالفان با ایران مشهود نبوده است.

ادعای خصمانه وزیر خارجه بحرین در حالی است که پادشاه این کشور نیز پیش از این ادعای مشابهی را درباره ایران مطرح کرده بود.

حمد بن عیسی با وجود اعلام کمیته حقیقت‌یاب، آنچه که تبلیغات رسانه‌ای ایران علیه کشورش نامید را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه دست دوستی در برابر ایران دراز کرده بود، مدعی شد: رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران، مردم بحرین را به خشونت تحریک کردند و این دخالت آشکار آنها باعث شد که ما رنج‌های زیادی را تحمل کنیم.



نظر شما :