خشم آلمان از تصمیم فرانسه برای تحریم مالی ایران

۰۲ آذر ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۶ کد : ۱۸۱۷۳ سرخط اخبار
 دولت آلمان ضمن حمایت از اعمال تحریم علیه ایران با تصمیم فرانسه در زمینه تحریم ساختار بانکی ایران مخالفت کرد و آن را اقدامی با پیامدهای غیر قابل جبران برای اروپا دانست.

 به گزارش فارس به نقل از  روزنامه آلمانی "فرانکفورآلگماینه"، دولت آلمان ضمن ابراز خشم خود نسبت به تصیم "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور فرانسه مبنی بر مسدود کردن تمامی حساب‌های بانک مرکزی ایران در اروپا اعلام کرد که پیامدهای چنین اقدامی قابل جبران نخواهد بود.

 یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: آلمان با حمایت از  ایده‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس در زمینه اعمال فشار بر ایران اعلام کرد که این طرح‌ها باید به دقت مورد آزمایش قرار گیرد، چرا که آلمان به همراه اروپا با ایران رابطه بازرگانی قدرتمندی دارد و تحریم‌های اقتصادی بیشتر می‌تواند به اروپا لطمه وارد کند.

بر اساس این گزارش، آلمان تلاش کرد تا فعالیت بانک تجارت به عنوان یکی از آخرین راه‌های پرداخت ایران در اروپا که دفاتری در لندن، هامبورگ و پاریس دارد را فلج کند. اما مشکل اینجاست که فرانسه همچنان به فعالیت این بانک نیازمند است.

منابع دیپلماتیک اروپایی روز گذشته اعلام کردند: اتحادیه اروپا درنظر دارد در چارچوب تشدید تحریم‌های خود علیه ایران، اموال و دارایی‌های حدود ۲۰۰ نفر از شخصیت‌ها و شرکتهای ایرانی را بلوکه کند.

یک دیپلمات اروپایی در اظهاراتی در این باره اعلام کرد: لیست جدید [تحریم‌ها]شامل اسامی حدود ۲۰۰ شخصیت‌ ایرانی است که صدور روادید برای آنها ممنوع شده است. علاوه بر این در این لیست نام شماری از شخصیت‌ها و مؤسسات ایرانی نیز وجود دارد که اموال و دارایی‌های آن‌ها [در کشورهای عضو اتحادیه اروپا] هدف قرار گرفته است و قرار است در نشست آتی وزرای اروپا که یکم دسامبر آینده (۱۰ آذر) برگزار خواهد شد، این تحریم‌ها تأیید شود.


نظر شما :