میت رومنی: رئیس جمهور شوم مستقیم به اسرائیل می‌روم

۰۲ آذر ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۸۱۶۸ سرخط اخبار

یکی از نامزدهای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با ستایش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات 2012 اولین سفر بین‌المللی‌اش، سفر به سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست آمریکا و از نامزدهای جمهوری خواهان در رقابت‌های انتخاباتی گفت: رویکرد مناسب در قبال اسرائیل این است که نشان دهیم تل آویو برای آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است. آنها دوستان ما هستند و ما همواره با آن‌ها خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: چنانچه من رئیس جمهور شوم، در اولین سفر خارجی خود به اسرائیل می‌روم تا به جهان نشان دهم که این منطقه برای ما اهمیت دارد.

این اظهارات رامنی دقیقا مخالف آن چیزی است که سایر کاندیداها مطرح کرده و مقصد اولین سفر خود را کانادا و یا مکزیک اعلام کرده‌اند.

این کاندیدای جمهوری خواه همچنین در خصوص افغانستان تاکید کرد: سیاست آمریکا در قبال این کشور نباید "قطع و خروج" باشد چرا که در این صورت تمام سرمایه گذاری هنگفت واشنگتن در این منطقه به هدر می‌رود.

میت رامنی که تلاش می‌کند در مقابل نیوت گینگریچ، از دیگر نامزدهای جمهوری خواهان آمریکا پیشتازی خود را حفظ کند، گفت: بخش قابل توجهی از نیروهای آمریکایی باید برای جمع آوری اطلاعات و اجرای عملیات‌های نیروهای ویژه، در افغانستان باقی بمانند.

وی افزود: نمی‌توانیم به هر آنچه در آن نقطه از جهان روی می‌دهد، "خداحافظ" بگوییم. ما باید در افغانستان اعتدال را برقرار کنیم.

رامنی در ادامه خاطرنشان ساخت: چنانچه نیروها سریعتر از طرح اعلام شده خارج شوند، تمام دستاوردهای ما به خطر خواهد افتاد.

جان هانتسمن، از دیگر نامزدهای رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا گفت: به اهداف مهمی در افغانستان دست یافته‌ایم اما هم‌اکنون زمان آن نیست که از افغانستان خارج شویم.

وی در ادامه افزود: ما طالبان را از کابل رانده‌ایم و باعث شدیم در سال 2004 انتخابات آزاد برگزار شود. از سوی دیگر دو کشور در شرف امضای معاهده شراکت استراتژیک هستند، بنابراین، این کشور همچنان به حضور ما نیاز دارد.

 


نظر شما :