اسرائیل تجهیزات پرس‌تی‌وی را ضبط کرد

۰۲ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۵ کد : ۱۸۱۶۴ سرخط اخبار

شبکه خبری "پرس.تی.‌وی" گزارش داد که رژیم صهیونیستی هم‌زمان با حمله نیروهایش به یک کاروان دریایی کمک به مردم غزه در آب‌های بین‌المللی، تجهیزات متعلق به پرس‌تی‌وی را ضبط کرده است.

به گزارش ایسنا، حسن غنی، خبرنگار پرس تی‌وی که پیش‌تر و در ابتدای ماه جاری در یک بازداشتگاه رژیم صهیونیستی زندانی شده بود، در خصوص تصاحب تجهیزات این شبکه خبری توسط رژیم تل‌آویو توضیح داد.

غنی که از تلاش دو کشتی برای شکست حصر نوار غزه گزارش می‌داد، به همراه 26 فعال و خبرنگار دیگر توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد که مجبور شده بود که لپ‌تاپ‌ خود را به دریا بیندازد.

غنی افزود، حدود دو ساعت شدیدا مورد بازرسی قرار گرفته بود و ارتش اسراییل نیز تمامی تجهیزات پرس تی‌وی و وسایل شخصی‌اش را گرفته بود.

به گفته وی، وسایلی که رژیم صهیونیستی ضبط کرده است شامل یک دوربین، کارت‌حافظه، باتری، یک تلفن ماهواره‌ای، دو تلفن موبایل و سایر وسایل ضبط و الکترونیکی است.

حادثه سال جاری، دومین حادثه‌ای است که طی آن تل‌آویو فرمان حمله به یک کاروان دریایی حامل کمک‌های بشر دوستانه به غزه را صادر می‌کند. غزه از سال 2007 تا کنون تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد.

نیروهای رژیم صهیونیستی در می 2007 با حمله به کاروان دریایی آزادی در دریای مدیترانه، 9 فعال ترکیه‌ای را کشتند و حدود 50 فعال دیگر که بخشی از کاروان متشکل از 6 کشتی کمک‌رسان را تشکیل می‌دادند را مجروح کردند. 

نظر شما :