دولت موقت لیبی معرفی شد

۰۲ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۶ کد : ۱۸۱۶۲ سرخط اخبار
 نخست وزیر مکلف لیبی ساختار دولت انتقالی جدید این کشور را که 24 پست دارد، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو سوای آمریکا، عبدالرحیم الکیب نخست وزیر مکلف لیبی در کنفرانس خبری ساختار دولت جدید انتقالی این کشور را اعلام کرد.

بر همین اساس "اسامه الجویلی"، فرمانده سابق انقلابیون شهر الزنتان به عنوان وزیر دفاع، "فوزی عبدالعال" یکی از فرماندهان انقلابیون شهر مصراته به عنوان وزیر کشور، "عاشور بن خیال" به عنوان وزیر خارجه، "عبدالرحمن بن یزه" به عنوان وزیر نفت، "فتحی تربل" به عنوان وزیر جوانان و ورزش، "مصطفی بوشاقور" به عنوان معاون اول نخست وزیر، "عمرعبدالکریم" معاون دوم نخست وزیر، "عیسی تویجر" وزیر برنامه‌ ریزی، "طاهر ترقب" وزیر اقتصاد، "حمزه ابو فارس" وزیر اوقاف، "ناصر جبریل حامد" وزیر خانواده شهدا و مفقودان، "مبروکه الشریف" وزیر امور اجتماعی، "سلیمان الساحلی" وزیر آموزش و پرورش، "مصطفی الرجبانی" وزیر کار، "علی احمید عاشور" وزیر دادگستری، "فاطمه الحمروش" وزیر بهداشت، "ابراهیم السکوطری" وزیر مسکن، "انور الفیتوری" وزیر ارتباطات و حمل و نقل، "سلیمان عبدالحمید" وزیر کشاورزی، "محمد محمود الفطیسی" وزیر صنایع، "نعیم الغریانی" وزیر آموزش عالی، "عبدالرحمن هبیل" وزیر فرهنگ و جامعه مدنی، "عوض البرعصی" وزیر برق انتخاب شدند.

وظیفه دولت انتقالی جدید لیبی مدیریت امور کشور تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی اواخر ماه ژوئن است.

دولت جدید لیبی 24 پست دارد که برخی از این پست‌ها مانند وزارت شهدا و مجروحان و مفقودان و وزارت جامعه مدنی برای نخستین بار به وجود آمده‌اند. در ساختار دولت جدید انتقالی لیبی دو وزیر زن نیز به چشم می‌خورند.

همچنین برخی خبرها از انتخاب علی الترهونی وزیر نفت دولت موقت لیبی به عنوان وزیر امور دارایی حکایت دارند درحالیکه برخی از این اخبار از تصدی این پست توسط حسن زقلام خبر می دهند.

دولت جدید لیبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که امنیت، ثبات و بازگردان زندگی عادی به لیبی از طریق ارائه خدمات اجتماعی و پرداخت حقوق مردم در راس اولویت‌های کاری این دولت قرار دارد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که دولت به تلاش‌های خود برای حمایت از شورای ملی انتقالی لیبی با هدف دستیابی آشتی ملی و تحقق عدالت ادامه می‌دهد.

دولت جدید لیبی همچنین اعلام کرد که قصد دارد ساختار ارتش و نیروهای امنیت لیبی را بازسازی کند و هر کس از مردم لیبی که می‌خواهد به این نیروها بپیوندد این امکان را داشته باشد.

عبدالرحیم الکیب نیز عنوان داشت: من سیاستمدار نیستم و تنها برای منافع کشورم در مدت مشخصی تلاش می‌کنم.

وی در ادامه افزود: لیبی آینده بهتری پیش رو دارد. آشوب و کینه به وجود آمده طی 42 سال حکومت معمر قذافی مشکلات زیادی به بار آورده است.

الکیب همچنین عنوان داشت: قطر به هیچ وجه در روند تشکیل دولت جدید و یا امور داخلی لیبی مداخله نمی‌کند. آشتی ملی لیبی مساله‌ای بسیار مهم است که در دوره آینده باید به آن توجه شود.

می‌توانم به همگان این اطمینان را بدهم که تمام اقشار مردم لیبی در دولت جدید این کشور نماینده دارند.

نظر شما :