هدایای ۲میلیارد دلاری مبارک به روسای جمهور آمریکا

۰۱ آذر ۱۳۹۰ | ۲۰:۴۸ کد : ۱۸۱۴۵ سرخط اخبار

هدایای "حسنی مبارک" و "سوزان" همسرش، با ارزشی بالغ بر 2 میلیارد دلار، ارزشمندترین هدایای رهبران جهان به رؤسای جمهور آمریکا به شمار می­آیند.

به گزارش فارس به نقل روزنامه مصری 25 ژانویه، هدایای ارزشمند حسنی مبارک به رؤسای­جمهور، مسئولان آمریکایی و دیگر رهبران جهان، در حقیقت رشوه­ای به این افراد بوده تا وی را برای ریاست مادام العمری در مصر یاری کنند.
بر اساس  گزارش این روزنامه، آثار باستانی مصر و مجسمه­های فرعونی، اکثر هدایا را تشکیل می­دهند. این آثار آنچنان ارزشمند هستند که نمی­توان هیچ قیمتی روی آنها گذاشت.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا در پی حکم رسمی یکی از دادگاه­های این کشور، مجبور به ضبط تمامی هدایای حسنی مبارک به 5 رئیس جمهور آمریکایی شد. این 5 رئیس جمهور همزمان با حکومت 30 ساله مبارک در مصر، زمامداری آمریکا را بر عهده داشتند.

این حکم بر اساس قانون "دریافت هدایای کارمندان آمریکا به سبب وظیفه" صادر شد و شامل رونالد ریگان، جرج بوش پدر، بیل کلینتون، جرج بوش پسر و در نهایت باراک اوباما می‌شود.

بر اساس این قانون کارمندان دولت آمریکا حق ندارند به سبب شغل‌شان هدایایی با مبلغ بیش از 30 دلار  را بپذیرند.

این در حالی است که این روزنامه مصری فاش کرد که دولت آمریکا از همان ابتدا می­دانست که این هدایای ارزشمند، متعلق به شخص مبارک نیست بلکه متعلق به ملت مصر است و مبارک آنها را به سیاستمداران، افسران عالیرتبه و حتی رؤسای جمهور آمریکا می داد تا رضایت آنها را جلب کرده تا جاودانه حاکم مصر بماند.

در حکم دادگاه آمریکایی به نقل کاخ سفید، آمده است: " بر اساس حکم نهایی دادگاه، هدایای "محمد حسنی مبارک" رئیس جمهور سابق مصر به مکانی مناسب در آرشیو موزه ملی آمریکا منتقل شده تا داستان این دیکتاتور مصری که در طول 30 سال تلاش کرد به آمریکای آزاد رشوه دهد، برای نسل­های آینده زنده بماند."

 مبارک از بزرگترین هم­پیمانان آمریکا و اسرائیل در منطقه بوده و در طول مدت 30 حکومتش بر مصر، کاملا در طول اهداف قدرتهای غربی عمل می­کرد. آمریکا و کشورهای غربی نیز همیشه از رژیم وی پشتیبانی لازم را به عمل می­آوردند.



نظر شما :