خمیس قذافی زنده است

۰۱ آذر ۱۳۹۰ | ۱۷:۰۲ کد : ۱۸۱۲۷ سرخط اخبار
یک مسئول بلندپایه لیبیایی اعلام کرد: خمیس قذافی هنوز زنده است و در شهر ترهونه به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، یک مسئول بلند پایه در وزارت دفاع لیبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که خمیس قذافی، پسر کوچک معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی که پیش‌تر اعلام شده بود در بمباران ناتو کشته شده، زنده است و در شهر ترهونه واقع در 90 کیلومتری جنوب شرق طرابلس توسط انقلابیون محاصره شده است و پیش بینی می‌شود که ظرف چند ساعت آینده دستگیر شود.

وی افزود: این اطلاعات از لابلای صحبت‌های سیف الاسلام قذافی که روز شنبه در جنوب لیبی دستیگر شد به دست آمده است.

در همین حال، محمد هدیة، یکی از مسئولان برجسته لیبی اظهار داشت: نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد خمیس قذافی به همراه جمعی از بازماندگان یگان 32 ارتش که فرماندهی آن به عهده خود اوست در شهر ترهونه به سر می‌برد.

وی افزود: نیروهای انقلابی و ارتش ملی در حال حاضر از چند منطقه شهر ترهونه را در محاصره کامل قرار داده‌اند اما به دلیل صعب العبور بودن این منطقه اعزام نیرو به این شهر غیر ممکن است.

این در حالی است که پیشتر شبکه تلویزیونی الرای سوریه در گزارشی اعلام کرده بود که خمیس قذافی در 29 اوت در پی درگیری‌های جنوب شرق طرابلس، همراه محمد عبدالله السنوسی، پسر رئیس اطلاعات نظام قذافی کشته شده است.

همچنین مسئولان نظام شورای ملی انتقالی لیبی نیز اعلام کرده بودند که خمیس در شهر ترهونه کشته و در شهر بنی ولید به خاک سپرده شده است اما این خبر از سوی طرفداران قذافی تایید نشد.

از سوی دیگر، سازمان بین‌المللی صلیب سرخ ملاقات با سیف‌الاسلام قذافی، دیگر پسر قذافی را خواستار شد.

مدیرکل این سازمان گفت: معتقدیم به زودی امکان ملاقات ما با سیف‌الاسلام قذافی فراهم می‌شود.

همچنین ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: مسئولان لیبی باید با سیف‌الاسلام قذافی و عبدالله السنوسی، رئیس سابق سازمان اطلاعات لیبی به طورانسانی برخورد کنند.

نظر شما :