واکنش روسیه به تحریمهای جدید علیه ایران

۰۱ آذر ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۶ کد : ۱۸۱۲۳ سرخط اخبار
وزارت خارجه روسیه با "غیرقابل قبول خواندن" تحریم های جدید آمریکا علیه ایران تاکید کرد این اقدام مغایر با قوانین بین المللی است.

به گزارش فارس روسیه تحریم های جدید آمریکا علیه بخش های مالی و انرژی ایران را غیرقابل قبول خواند و هشدار داد این اقدام به چشم انداز ازسرگیری مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور زیان می زند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت خارجه روسیه  در بیانیه ای اعلام کرد: ما دوباره تاکید می کنیم که فدراسیون روسیه چنین اقداماتی را غیرقابل قبول و مغایر با قوانین بین المللی می داند.

این بیانیه تصریح کرده است روسیه در مورد نحوه جلب همکاری ایران اختلاف نظر شدیدی با غرب دارد. این در حالی است که همراهی روسیه با آمریکا در تصویب قطع نامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی سیاستمداران غربی را دلگرم کرده بود.

 الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: چنین اقداماتی تلاش ها برای انجام گفت و گویی سازنده با ایران را پیچیده تر می کند.

آمریکا روز گذشته با تحریم صنعت پتروشیمی ایران این کشور را محدوده مورد نگرانی در زمینه پول شویی اعلام کرد. آمریکا و کانادا نیز در روز سه شنبه تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرده اند که به نوعی ادامه تحریم های نفتی سال گذشته است.

نظر شما :