واشینگتن پست مدعی شد

پلیس سایبری روابط ایران و آمریکا را وخیم تر می کند

۰۸ آبان ۱۳۹۰ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۷۴۷۰ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی : یک واحد پلیس ایران که در سال جاری به منظور مقابله با جرائم اینترنتی ساماندهی شد، ‌نقشی اساسی در افزایش تنش‌های آن لاین بین ایران و ایالات متحده ایفا می کند. نیروی پلیس سایبری بخشی از تلاش وسیع‌تر و موفقیت آمیز جمهوری اسلامی در مسدود ساختن وب سایت‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی است که امنیت ملی ایران را تهدید می کند.
مقامات ایرانی می‌گویند باید سایت‌هایی که مردم به آن دسترسی دارند را کنترل کرده و از جاسوسی جلوگیری کنند. آنها می‌گویند ایالات متحده به دنبال جنگ نرم با ایران است و قصد دارد از طریق ارتباط آن لاین با مردم ایران آنها را تحریک کند.
این در حالی است که هیلاری کلینتون، ‌وزیر امور خارجه آمریکا نیز اخیرا بار دیگر اعلام کرده است که در جریان ناآرامی‌های 3 سال قبل در ایران، مقامات آمریکایی از تویتر که یک شبکه اجتماعی است خواستند به فعالیت خود ادامه دهد چرا که این فعالیت به معترضان در ایران کمک می‌کند. به این ترتیب وی به طور تلویحی اتهاماتی را که جمهوری اسلامی در زمینه تلاش آمریکا برای استفاده از ارتباط آن لاین با مردم ایران متوجه مقامات آمریکایی می‌کند را پذیرفته است.

رسانه‌های ایران نیز در هفته گذشته با توجه به اظهارات کلینتون، ‌این نکته را یادآور شدند که اظهارات کلینتون نشان دهنده صحت گفته‌های مقامات ایرانی است که می‌گویند شرکت های اینترنتی آمریکا به دنبال نفوذ در داخل ایران هستند. این در حالی است که تنش‌ها در روابط ایران و آمریکا به دنبال اتهام ترور سفیر عربستان سعودی متشنج‌تر شده است. وزارت دادگستری آمریکا ادعا می‌کند که سپاه قدس جمهوری اسلامی در طرح ترور سفیر عربستان در واشینگتن دست داشته است و این اتهامی است که تهران آن را رد می کند.

از سوی دیگر کلینتون در مصاحبه‌های هفته گذشته خود به تلاش آمریکا برای افتتاح سفارتخانه مجازی در ایران اشاره کرد و این در حالی است که جمهوری اسلامی به منظور مقابله با آمریکا هر روز پلیس سایبری را قوی‌تر می‌کند. باید گفت هم اکنون شبکه‌های خبری مانند سی ان ان یا وب سایت‌هایی که حاوی کلمه‌های کلیدی مانند انقلاب مخملی هستند در ایران مسدود شده‌اند.
 

( ۱ )

نظر شما :