هشدار کلینتون به کنگره

۰۷ آبان ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۴ کد : ۱۷۴۴۴ سرخط اخبار

خبرآنلاین- وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره این کشور تاکید کرد نباید کمک‌های امنیتی به تشکیلات خودگردان فلسطین را کاهش دهد

دولت باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهوری ایالات متحده سخت سردرگم است. تا آغاز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 در این کشور زمان چندانی باقی نمانده و این در حالیست که هر روز بر حجم دردسرهای جدید اوباما هم افزوده می شود. از بهار عربی تا ناآرامی های وال استریت. از بحران اقتصادی در اروپا تا مناقشه صلح خاورمیانه. به دنبال ارجاع پرونده اعلام استقلال یکجانبه کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل توسط محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برخی امریکایی های تندرو و مدافع صهیونیست به دنبال قطع کمک ها به این تشکیلات هستند. در اینچنین فضایی هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا وارد میدان شده و از دموکرات ها و جمهوری خواهان حاضر در کنگره می خواهد که دست از لجبازی بردارند و به قطع این کمک ها رای ندهند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره این کشور تاکید کرد نباید کمک‌های امنیتی به تشکیلات خودگردان فلسطین را کاهش دهد و هشدار داد که "گروه‌های افراطی چون حماس" می‌توانند خلأهای ایجاد شده را پر کنند. قانون‌گذاران آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی پس از آنکه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل پیشنهاد تشکیل کشور مستقل فلسطین را داد، اخیرا حدود 200 میلیون دلار از کمک‌های اقتصادی به فلسطین را مسدود و کم کردند؛ اگرچه این قانون‌گذاران کمک مالی برای امور امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را کاهش ندادند.

 هیلاری کلینتون به کمیته امور خارجی کنگره گفت: من موکدا بر این موضوع اصرار و تاکید خواهم داشت که اولویت اصلی ما کاهش کمک‌ها به ویژه کمک‌ به نیروهای امنیتی نیست. من به این موضوع امیدوارم که کنگره این موضوعات را که ما به زودی از آن نتیجه خواهیم گرفت، مورد ملاحظه و توجه قرار دهند. این موضوع باید درک شود که ما خواهان پیامدها و عواقب ناخواسته نیستیم.

 آمریکا مخالف اقدام فلسطینی‌ها برای ایجاد یک کشور مستقل به نام فلسطین در سازمان ملل هستند و اعلام کرده‌اند که این اقدام حتی اگر مورد موافقت رژیم صهیونیستی نیز قرار گیرد، "امری بی‌معنا" خواهد بود.

گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه شامل آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و روسیه همچنان بر یک چارچوب و جدول زمانی برای انجام مذاکرات با هدف دستیابی به یک توافق تا پایان سال 2012 میلادی اصرار می‌ورزد.



نظر شما :