ابهام در چگونگی مرگ قذافی

۰۷ آبان ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۳ کد : ۱۷۴۳۸ سرخط اخبار
رئیس دفتر شورای انتقالی لیبی با تاکید بر اینکه تنها ملت لیبی هستند که باید درباره اصول و قوانین آینده کشورشان تصمیم گیری کنند اظهار داشت که هر جنبش سیاسی که با انتخابات آزاد قدرت را در دست گیرد مطلوب ماست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "محمود جبریل" رئیس دفتر شورای انتقالی لیبی در گفتگو با "فرانکفورتر آلگماینه" درباره این مطلب که چرا شورای انتقالی در جریان مداخله نظامی ناتو در لیبی با استقرار گروههای بین المللی در این کشور مخالفت کرد، اظهار داشت: ما به اندازه کافی نیرو داریم. آنچه که ما نیاز داریم کمک های تکنیکی است بخصوص تکنیک نظارت برای مرزهایمان.

وی در ادامه اظهار داشت که من گفته بودم بعد از سقوط رژیم قذافی در عرصه سیاسی باقی نخواهم ماند و سر حرفم هم هستم. من بر این عقیده ام که یک نقش بهتر را در خارج از حکومت می توانم ایفا کنم. من می خواهم کمک کنم که جوانان کشور ما در شرایطی قرار گیرند که بتوانند ساختارهای سیاسی در کشورشان را بسازند و از گروههای خود رهبر سیاسی جدیدی را انتخاب و ارائه دهند. این برای من مهمتر است تا اینکه چند ماه بیشتر در مسئولیت خود باقی بمانم.

رئیس دفتر شورای انتقالی لیبی در بخش دیگری از این گفتگو درباره "مصطفی عبدالجلیل"، رئیس شورای انتقالی اظهار داشت: وی سمبلی برای وحدت ملت است و تا به حال کارهای فوق العاده ای را در این راستا انجام داده است.

محمود جبریل همچنین تصریح کرد: اینکه کدام قانون اساسی در لیبی باید معتبر باشد را ملت لیبی باید تصمیم گیری کنند. هیچ شخص منحصر به فردی نمی تواند درباره شکل و ساختار قوانین آینده کشور ما تصمیم گیری کند. یک رفراندوم قانون اساسی در کشور ما برگزار خواهد شد و ما می بینیم که کدام نوع قوانین در آینده در لیبی معتبر خواهد بود.

وی همچنین گفت: هر جنبش سیاسی که بر اساس قواعد دموکراتیک و با انتخابات آزاد قدرت را در کشور ما در دست گیرد از صمیم قلب مطلوب ما خواهد بود.

محمود جبریل همچنین درباره نحوه کشته شدن قذافی نیز گفت: در حال حاضر هیچ کس نمی تواند با اطمینان بگوید که قذافی چگونه کشته شد. حدس و گمانهای زیادی در این باره وجود دارد. اما بر اساس گزارش پزشکی قانونی بعد از کالبد شکافی، قذافی در حالی که زخمی شده بود در یک حفره بتونی دستگیر شد و قرار بود با یک وانت به بیمارستان نظامی منتقل شود. وسیله نقلیه مورد حمله قرار گرفت و به سر قذافی گلوله ای شلیک شد که ممکن است از طرف انقلابیون یا نیروهای امنیتی خود قذافی شلیک شده باشد. این مشخص نیست.

وی افزود: اینها چیزهایی بودند که در گزارش پزشکی آورده شده بود و من آن را در دادگاه بین المللی لاهه کلمه به کلمه قرائت کردم.

محمود جبریل در ادامه با تاکید بر اینکه درباره چگونگی مرگ قذافی هنوز نمی توان صد درصد اظهار نظر کرد، خاطر نشان کرد که حدس و گمانهای زیادی در این باره وجود دارد.

نظر شما :