درخواست عجیب اوباما از جمهوریخواهان

۳۰ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۷ کد : ۱۶۴۲۴ سرخط اخبار
یک سایت خبری غربی تاکید کرد: واقعا نمی شود به تصمیمات باراک اوباما نخندید؛ این تصمیمات بیشتر سیاسی هستند تا سیاست گذاری برای یک کشور.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت خبری پولیتکو در مطلبی در زمینه سیاست های باراک اوباما نوشت: واقعا نمی شود نخندید، زمانی که از سیاست های اتخاذ شده اوباما در آمریکا و یا در هر گوشه دیگری از جهان می شنویم.

در توضیح این مطلب آمده است: برای مثال، اوباما در مورد مسائل مربوط به مشاغل در کشورش، به تازگی از جمهوریخواهان خواسته که حزب و سیاست های خود را کنار بگذارند و  طرح جدید "مشاغل" وی را تصویب کنند. رویکرد خود رییس جمهورآنچنان به طور آشکار سیاسی است که  اصلا مشخص نیست به طور واقعی از اتخاذ و اجرای آن چه هدفی دارد.

دلیل اینکه تصمیمات اوباما سیاسی هستند و نه سیاست گذاری، هر روز آشکارتر می شود. در مورد تصمیمات اقتصادی اخیر اوباما که وی در واقع از جمهوریخواهان خواهش کرده آن را تصویب کنند، حتی این خطر وجود دارد که سال آینده خودش جمهوریخواهان و اعضای دیگر کنگره را متهم کند که برای بهبود وضعیت اقتصادی گامی برنداشته و وضعیت را از آنچه بوده، بدتر کرده اند.

جالب آن است که هر بار منتقدان و تحلیلگران از وضعیت کشور تحت ریاست جمهوری اوباما انتقاد می کنند، وی این موضوع را عنوان می کند که غبارها از دوره رییس جمهوری جرج بوش به وی دوره وی انتقال پیدا کرده و اوباما کشورش را در وضعیت بسیار بدی تحویل گرفته است.

اما این موضوع ارتباطی به وضعیت نامناسب گرداندن کشور از سوی باراک اوباما ارتباطی ندارد. زمانی که رییس جمهور فعلی آمریکا تصمیمی را اتخاذ می کند، حتی اینقدر به خودش زحمت نمی دهد که اطلاعاتی را از همان جمهوریخواهانی بگیرد که مدتی بعد برای تصویب آن تصمیم، به رای آنان نیاز دارد. در واقع جمهوریخواهان حاضر در کنگره بهترین کارشناس هایی هستند که می توانند در مورد موضوعات مختلف به او کمک کنند.

این سایت خبری در ادامه مطالب خود آورده است: نکته خنده دارتر این است که کمیته ملی دموکرات ها طرح های مختلف اوباما و همچنین طرح اخیر وی یعنی طرح "مشاغل" را دلیلی برای لزوم ادامه ریاست جمهوری وی در سال آینده می دانند.  

ریاکاری اوباما زمانی که از نمایندگان کنگره می خواهد از سیاست بازی دوری جویند و خودش دقیقا همین کار را انجام می دهد، واقعا شرم آور است. چطور می توان امیدوار بود که جمهوریخواهان و مردم آمریکا به چنین رییس جمهوری اعتماد کنند؟



نظر شما :